logotyp

Nemoci a bolístky, aneb kde soudruzi v Číně udělali chybu

pár věcí se uritě najde, budu popisovat jen závady, které se staly přímo mě, ale většina z nich se podle toho co jsem četl na zahraničních fórech opakuje skoro na všech strojích.

Dotahovat, dotahovat a zase dotahovat

Tento problém je známý u všech čínských motorek a když už do toho jdete, připravte se na to, že pokud nebudete prvních pár set Km dotahovat všechny šroubky co najdete, občas Vám něco upadne. Já jsem byl poučen a dotahoval jsem, jedinou ztrátu kterou jsem tedy utrpěl byl jeden ze dvou šroubků na zadní pravé stupačce. Ostatní se mi podařilo před ztrátou zachránit. Nutno upozornit, že doba mezi povolením šroubku a jeho úplným odšroubováním a ztracením je poměrně krátká, proto doporučuji hlavně ze začátku kontrolovat dotažení šoubků před každou jízdou. Asi by bylo vhodné šroubky proti povolení opatřit nějakým záchytným mechanismem (lepící pasta, barva, speciální matka nebo podložka). Já nic takového doma nemám, takže jsem prostě povolený kousek jen dotáhl a při dalších kontrolách už se nikdy nepovolil. Kontroloval a dotahoval jsem hlavně před první garančkou (dělá se při 300Km)pak už se nic nepovolovalo, tak jsem v kontrolách polevil v době psaní toho článku mám najeto cca 2100Km a lžu říct, že se nic nepovoluje. Šrouby které doporučuji zkontrolovat, protože mě se povolili:
- všechny čtyři šrouby u zrcátek
- šrouby u stupaček (hlavně zadních)
- šrouby kapotáže

Aktualizace:
- používám podložky a pérovky kde to jde
- kde to nejde používám matky s plastovou pojistkou proti odšroubování
- kde to nejde používám lepidlo na šrouby Loctite 243 středně pevnostní

Lanko tachometru

upadlo mi po asi 250Km (odšrouboval se bovden od tachometru). Pozná se to rychle, protože přestane ukazovat tachometr :) dotáhl jsem ho kleštěmí a od té doby nebyl problém. O této závadě jsem rovněž četl, že se pár polákům už stala, takže doporučuji lanko pořádně dotáhnout rovnou a problému se pravděpodobně vyhnete.

Táhlo řadící páčky

upadlo v Mělníku na křižovatce na jedné z prvních vyjížděk. Povolila se jedna z matiček táhlo se rozpojilo a řadící páka jen visela dolů. Naštěstí se podařilo vše během pár minut opravit a dotáhnout a nic se neztratilo. Spoj se už později nikdy neuvolnil, ale raději jsem ho ještě párkrát zkusil pořádně dotáhnout.

Žárovky v předních světlometech

jedna z nich začala  svítit jako bludička. Docelami dalo práci zjistit čím to je. Žárovka totiž občas svítila normálně  a pak najednou pohasl. Nejdříve jsem měl podezření na konektor v patici, takže jsemžárovky zkusil přehodit, ale žárovka se v druhém světlometu chovala stejně. Černý petr tedy padl na žárovku a začal jsem shánět novou. Nejdříve jsem zkusil běžné supermarkety jako TESCO a podobně kde jsem se po žárovce koukal při ostatníích nákupech. Nikde jsem ji ale neviděl a pjal jsem podezření, že to nebude asi tak běžný typ. Pátrání na internetu mně utvrdilo v mých obavách, že dvouvláknový halogen H6M 35W na patici P15D opravdu na každém rohu nekoupíte. Vzhledem k tomu, že jsem žárovku nesehnal, zkoušel jsem přijít na to, proč se chová tak zvláštně a po chvili zkoumíní jsem přišel na to, že prstenec žárovky na kterém je minusový kontakt je lajdácky připájen k tělu žárovky. Připájel jsem tedy pořádně a od té doby žárovka svítí bez problémů.

Dobíjení

S oběma předními žárovkami 35W které se dávaly ze začátku do modelu 2011, ZIPP PRO časem přestane dobíjet. Čím to je v tuto chvíli zatím přesně nevím, zato ale vím, čím to není takže sem píšu:
- není to statorem magneta (už jsem ho i měnil a proud dává dostatečný aby žárovky utáhnul)
- není to regulátorem dobíjení (měl jsem tam dva různé, jeden i větší na 125ku, chová se to stejně)
Čím to může být?:
- časem přestává stíhat čínská baterie a ovlivňuje regulátor dobíjení
- někde na moto je špatné minus, nebo velký přechodový odpor, nebo zkrat (podivné, že by to dělalo skoro všem, ale je to možné).

Kryt řetězu

Uklepe a ulomí se přední úchyt nad šoubem (hlavně se to stává po úpravách na silnější motor, který má vetší vibrace. Stačí to nechat zavařit (ideálně zesílit zespodu nějakým plíškem) a je klid. Zkoušel jsem to i podlepit plechem, ale vydrželo to jen chvíli.

Startovačka nejde odklopit

Stačí ji rozebrat a trochu namazat vazelínou, udělal jsem asi před rokem a od té doby funguje nádherně.

Podsvícení přední přístrojovky je nedostačující (bludička)

Buď předělat přístrojovku na LED například takto, nebo pro majetnější dát rovnou přístrojovku koso rx1n :)

Otáčkoměr kecá

Je to dáno konstrukcí. Otáčkoměr neměří otáčky, ale napětí, takže výsledky jsou jen silně orientační. Pro větší využití stupnice otáčkoměru a dobrý pocit je možné udělat korekci která zvýší výkmit ručičky (v maximálce až na 11tis. otáček)

Do zrcátek není vidět

Lze vyrobit levnou úpravu zrcátek, která zmenší mrtvý bod za motorkou

Přední světlomety svítí všude možně, jen ne na silnici

Jirka Sup je dokázal naladit tak, že mu prý svítí luxusně, snad o tom časem vyjde článek

Kostra na některých místech rezne

Pokud Vám to vadí, tak motorku rozdělat, tam kde to soudruzi nenabarvili obrousit rez, odmastit (dělám to benzínovým čističem), natřít základovkou a stříknout lesklým černým autolakem ve spreji.

Sedadlo řidiče nejde volně zacvaknout (musíte nejdřív odemknout klíčkem)

Stačí zámek pořádně namazat (tu část co je pod sedadlem samozřejmě :)

Nevrací se správně spojka nebo plyn

promazat lanko, používám na to sprej PRO-LONG - SPRAY GRASE ale asi postačí i cokoli jiného podobného

 

06.09.2011 00:48 Radek (admin)

Vybrané články:

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home
Nákupní košík
položek v košíku: 0
peněz v košíku: 0 Kč

Created by © 2019 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek