Dotahovat, dotahovat a zase dotahovat
Tento problém je známý u všech čínských motorek a když už do toho jdete, připravte se na to, že pokud nebudete prvních pár set Km dotahovat všechny šroubky co najdete, občas Vám něco upadne. Já jsem byl poučen a dotahoval jsem, jedinou ztrátu kterou jsem tedy utrpěl byl jeden ze dvou šroubků na zadní pravé stupačce. Ostatní se mi podařilo před ztrátou zachránit. Nutno upozornit, že doba mezi povolením šroubku a jeho úplným odšroubováním a ztracením je poměrně krátká, proto doporučuji hlavně ze začátku kontrolovat dotažení šoubků před každou jízdou. Asi by bylo vhodné šroubky proti povolení opatřit nějakým záchytným mechanismem (lepící pasta, barva, speciální matka nebo podložka). Já nic takového doma nemám, takže jsem prostě povolený kousek jen dotáhl a při dalších kontrolách už se nikdy nepovolil. Kontroloval a dotahoval jsem hlavně před první garančkou (dělá se při 300Km)pak už se nic nepovolovalo, tak jsem v kontrolách polevil v době psaní toho článku mám najeto cca 2100Km a lžu říct, že se nic nepovoluje. Šrouby které doporučuji zkontrolovat, protože mě se povolili: - všechny čtyři šrouby u zrcátek - šrouby u stupaček (hlavně zadních) - šrouby kapotáže
Aktualizace: - používám podložky a pérovky kde to jde - kde to nejde používám matky s plastovou pojistkou proti odšroubování - kde to nejde používám lepidlo na šrouby Loctite 243 středně pevnostní
Lanko tachometru
upadlo mi po asi 250Km (odšrouboval se bovden od tachometru). Pozná se to rychle, protože přestane ukazovat tachometr :) dotáhl jsem ho kleštěmí a od té doby nebyl problém. O této závadě jsem rovněž četl, že se pár polákům už stala, takže doporučuji lanko pořádně dotáhnout rovnou a problému se pravděpodobně vyhnete.
Táhlo řadící páčky
upadlo v Mělníku na křižovatce na jedné z prvních vyjížděk. Povolila se jedna z matiček táhlo se rozpojilo a řadící páka jen visela dolů. Naštěstí se podařilo vše během pár minut opravit a dotáhnout a nic se neztratilo. Spoj se už později nikdy neuvolnil, ale raději jsem ho ještě párkrát zkusil pořádně dotáhnout.
Žárovky v předních světlometech
jedna z nich začala svítit jako bludička. Docelami dalo práci zjistit čím to je. Žárovka totiž občas svítila normálně a pak najednou pohasl. Nejdříve jsem měl podezření na konektor v patici, takže jsemžárovky zkusil přehodit, ale žárovka se v druhém světlometu chovala stejně. Černý petr tedy padl na žárovku a začal jsem shánět novou. Nejdříve jsem zkusil běžné supermarkety jako TESCO a podobně kde jsem se po žárovce koukal při ostatníích nákupech. Nikde jsem ji ale neviděl a pjal jsem podezření, že to nebude asi tak běžný typ. Pátrání na internetu mně utvrdilo v mých obavách, že dvouvláknový halogen H6M 35W na patici P15D opravdu na každém rohu nekoupíte. Vzhledem k tomu, že jsem žárovku nesehnal, zkoušel jsem přijít na to, proč se chová tak zvláštně a po chvili zkoumíní jsem přišel na to, že prstenec žárovky na kterém je minusový kontakt je lajdácky připájen k tělu žárovky. Připájel jsem tedy pořádně a od té doby žárovka svítí bez problémů.
Dobíjení
S oběma předními žárovkami 35W které se dávaly ze začátku do modelu 2011, ZIPP PRO časem přestane dobíjet. Čím to je v tuto chvíli zatím přesně nevím, zato ale vím, čím to není takže sem píšu: - není to statorem magneta (už jsem ho i měnil a proud dává dostatečný aby žárovky utáhnul) - není to regulátorem dobíjení (měl jsem tam dva různé, jeden i větší na 125ku, chová se to stejně) Čím to může být?: - časem přestává stíhat čínská baterie a ovlivňuje regulátor dobíjení - někde na moto je špatné minus, nebo velký přechodový odpor, nebo zkrat (podivné, že by to dělalo skoro všem, ale je to možné).
Kryt řetězu
Uklepe a ulomí se přední úchyt nad šoubem (hlavně se to stává po úpravách na silnější motor, který má vetší vibrace. Stačí to nechat zavařit (ideálně zesílit zespodu nějakým plíškem) a je klid. Zkoušel jsem to i podlepit plechem, ale vydrželo to jen chvíli.
Startovačka nejde odklopit
Stačí ji rozebrat a trochu namazat vazelínou, udělal jsem asi před rokem a od té doby funguje nádherně.
Podsvícení přední přístrojovky je nedostačující (bludička)
Buď předělat přístrojovku na LED například takto , nebo pro majetnější dát rovnou přístrojovku koso rx1n :)
Otáčkoměr kecá
Je to dáno konstrukcí. Otáčkoměr neměří otáčky, ale napětí, takže výsledky jsou jen silně orientační. Pro větší využití stupnice otáčkoměru a dobrý pocit je možné udělat korekci která zvýší výkmit ručičky (v maximálce až na 11tis. otáček)
Do zrcátek není vidět
Lze vyrobit levnou úpravu zrcátek , která zmenší mrtvý bod za motorkou
Přední světlomety svítí všude možně, jen ne na silnici
Jirka Sup je dokázal naladit tak, že mu prý svítí luxusně, snad o tom časem vyjde článek
Kostra na některých místech rezne
Pokud Vám to vadí, tak motorku rozdělat, tam kde to soudruzi nenabarvili obrousit rez, odmastit (dělám to benzínovým čističem), natřít základovkou a stříknout lesklým černým autolakem ve spreji.
Sedadlo řidiče nejde volně zacvaknout (musíte nejdřív odemknout klíčkem)
Stačí zámek pořádně namazat (tu část co je pod sedadlem samozřejmě :)
Nevrací se správně spojka nebo plyn
promazat lanko, používám na to sprej PRO-LONG - SPRAY GRASE ale asi postačí i cokoli jiného podobného