logotyp

Oprava magneta (dobíjení)

Problémy s dobíjením jsou u ZIPP PRO 50 už příslovečné. Osobně jsem se s tímto problémem trápil cca půl roku, až do dneška :). Popsané příčiny nemusí být příčinou vašich potíží s dobíjením, ale můžou pomoci správně nasměrovat.

Magneto v ZIPP PRO 50 (i v mém upgradovaném TZH) je šesticívkové magneto (označované v katalozích dílů často podle motoru GY6). Jedna z cívek je vinuta tenkým drátem (hodně závitů) a poznáte ji tak, že je vinutí obalené izolačním materiálem proti poškození (takže vinutí není vidět) - říkejme jí cívka 6. Zbylé cívky 1-5 jsou vinuté silnějším drátem (méně závitů) a jsou zapojené do série viz přiložené schéma. Scháma zapojení magneta jsem nikde nenašel, takže jsem ho určoval a kreslil drát po drátu až jsem se dostal k výsledku viz schéma. 

Cívka 6 je zapojena jedním koncem na zem (GND) zelený drát a druhým koncem na černo červený drát vedoucí do CDI (jiskra pro svíčku). V případě, že by byl problém s touto cívkou, motor nepůjde nastartovat a na černočerveném drátu proti GND nebude po protočení motoru požadované napětí.

Cívky  1-4 slouží pro světla a další elektroinstalaci motocyklu. Vývod pro světla je na žlutém drátu proti zemi. Ve funkčním stavu by mělo být napětí mezi žlutým a zeleným drátem cca 22V a pokud budete měřit proud naměříte cca 3,3A. Odpor cívek 1-4 (mezi žlutým a zeleným drátem) by měl být cca 1,4Ω (dá se změřit běžným multimetrem na nejnižší rozsah - zpravidla 0-200Ω).

Cívka 5 slouží pro dobíjení akumulátoru. Pokud nám moto nedobíjí, může bý problém právě v této cívce a u mě tomu i tak bylo (studený spoj). Napětí ve funkčním stavu proti kostře - bílý drát proti zelenému (pozor na některých moto jsou oba dráty žluté) by mělo být 23V a proud naměříte ...A. Odpor mezi bílím drátem a žlutým drátem (nebo objema žlutými) by měl být cca 0,8Ω. Odpor všech cívek v sérii (bílý a zelený drát) by měl být cca 1,8Ω.

Na schématu jsou vyznačené rovněž pájené spoje (propojení vodičů a vinutí cívek a některých cívek navzájem). Označil jsem je A-F. Můj studený spoj byl na propojení s označením D, takže cívka 5 byla oddělena od zbytku obvodu velkým přechodovým odporem (cca 5kΩ) a dávala minimální proud.

Pro jistotu jsem přepájel všechny spoje, protože vypadaly dost tragicky (možná vlivem vysoké teploty ve skříni magneta).

Pokud máte pocit, že jsme něco špatně, nebo nepřesně určil, budu rád za případné korekce z vašich měření a tento článek případně doplním

Schema magneta nakreslené podle toho jak jsem dráty určil na mém magnetu (bez záruky :).

09.05.2012 00:26 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek