logotyp

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil (360km/h) bez omezovačů, kurvítek a ekoojebávek které už tvůrce (i když jistě s těžkým srdcem) nadělil dalším generacím. Surová brutalita tak, jak ji stvořili inženýři SUZUKI s jediným cílem, pokořit vše, co kdy jezdilo po silnici na dvou kolech. Ta a jen ta jediná si zaslouží moji lásku :).

A ta a jen ta jediná mi tu už půl roku stojí pod plachtou a padá na ni sníh (další trochu nešťastná kamarádova koupě co čeká až ji opravím:). No alespoň nemusím nic shánět. Tahle Busa zas až tak moc nejede, ale jde nastartovat, teče z ní benzín a olej na všechny strany a na display se objevují chybové hlášky všeho druhu, nicméně motor má natočených jen 17000mil, takže to je v podstatě nová motorka. Někdo do ní prostě hrábnul ještě za mlada a od té doby ji už nikdo nikdy nerozchodil a jen se roky válela po stodolách, až ji objevil Huo :). Kapotáže jsou zjevně po větší nehodě, ale už jsou svařené a celkem pěkně, takže jen nový lak. Teď už jen zjistit co jí kdo provedl.

Rychlá diagnostika:

- teče olejový chladič
- teče chladič vody
- chybí většina šroubů kapotáže (je vidět, že je tam někdo jen ve spěchu naházel)
- tečou obě hadice od benzínového čerpadla, jsou neoriginální a nafouklé jako balony :)
- podsedlová kapotáž je prasklá
- z motoru teče olej (hodně) na levé straně, není přesně vidět kde
- chybí část kabelového svazku, (někdo měl štípačky a kurevsky blbou náladu)
- motor celý polepený silikonem, byl zjevně do šroubku a určitě to nebylo v autorizovaném servisu :/
- vzduchový filtr je od něčeho prožraný a zcela nefunkční
- svíčky na výměnu
- tlaky má motor excelentní (stav nového motoru)
- cable routing je naprosto špatně a chybí spousta věcí, snad jsou v bedně s díly co jsem k motorce dostal

To je zatím všechno, no práce na ní bude spousta, tak jdu na to.

Opravy:

Začal jsem opravou kabelového svazku a cableroutingem, při té příležitosti se ukázalo, že ten kdo motorku skládal (dozvěděl jsme se, že to bylo v UK a že se měnilo ložisko výstupní hřídele) prostě zapojoval konektory do sebe tak jak pasovali a neřešil, jestli to tak patří nebo ne :). Div, že to šlo vůbec nastartovat. Vše jsem rozpojil a přepojil podle manuálu. Chybějící část svazku jsem vyrobil a natáhl tak jak má být na rámu vedena. Tím zmizelo několik chybových hlášek, ale celá řada jich ještě pořád zůstala. Motorka jde sice neochotně nastartovat, ale příšerně se hádá, má bohatou směs a při vytočení nad polovinu otáčkového spektra se dáví jako tuberák v posledním stadiu. Tak jdeme dál.

Další na řadě je podtlakový systém, jak známo Hayabusa má docela vymakaný systém podtlaků, který se stará například i o otevírání přívěry v airboxu atd. Nic z toho nefungovalo. Všechny... opravdu všechny komponenty podtlakového systému (a že jich je) byly špatně zapojené. Prostě někdo vzal hadičky a propojil komponenty do sebe bez snahy chápat co to je za krabičky a k čemu asi slouží. Například i čidlo atmosferického tlaku které má být samozřejmě nezapojené (měří okolní tlak) ten jouda opatřil hadičkou a zařadil do podtlakového systému, takže motorka si po nastartování začala myslet, že je ve vesmíru :). Jediné co snad zachránilo čidlo před zničením bylo, že onen zoufalec dal i zpětnou klapku podtlaků obráceně (na to jsem přicházel fakt dlouho), takže systém podtlaků byl bez podtlaku a aspoň nedošlo k sebedestrukci komponent :).

Po opravě podtlakového systému, zapojení podle servisního manuálu a umístění komponent tam kde mají na motorce být všechny chybové hlášky zmizely :). Jen jsem se dotkl tlačítka startéru a busa naskočila a předla jako kočka. Z airboxu se ozvalo klapnutí jak podtlakový systém zavřel přívěru. Nechávám ji zahřát, ale už teď vím, že bude šlapat jak hodinky :). Po zahřátí jsem párkrát vrknul s plynem a otáčky motoru reagovaly na plyn s dokonalou odezvou až do maxima. Úplně mi přeběhl mráz po zádech, tohle bude hroooozně zlobivá holka ;).

Tak motor šlape, teď vyřešit uniky oleje. Olejový chladič je po nehodě zdeformovaný, v bedně je jiný, který je sice tvarově v pořádku, ale roztržený. Budu muset koupit nový, ale ten roztržený jsem zalepil JB Weldem zatlakoval a drží, narovnal jsem mu voštiny a bude ještě chvíli jezdit. Motor po umytí vypadá, že teče olej jen z jednoho místa a to překvapivě z horní části bloku a z místa kde prostě se olej nemá odkud rojit. Byl u mě zrovna Kominíček a dlouho jsme bádali a nic neobjevili, až jsem najedou koutkem oka když kominíček protočil motor zahlédl, jako by se jeden z horních šroubů na bloku zachvěl. Zkusil jsem ho a byl povolený, dotáhl jsem tedy všechny šrouby na motoru na předepsaný moment, umyl znovu motor a unik oleje je pryč, takové opravy mám rád :).

Pokračuji dalšími drobnými opravami, v bedně byla ocelová podsedlovka z novějšího modelu (hliníkové praskaly), mé podsedlovce sice nic není, ale chci busu časem okufrovat na cestování, takže jsem přezbrojil na ocelovou. Vyměnil jsem brzdovou kapalinu v brzdovém a spojkovém okruhu, doplnil pár věci které někdo sundal a už nedal zpátky, ale byly naštěstí v bedně, jako například držák ovládání volnoběhu. Dal jsem nové hadice k palivové pumpě, změřil tlak v palivovém systému (v manuálu je na to pěkný postup), přepojil hadice chladiče, které vedly jinudy a hrozilo jejich propálení od výfuku, zavařil podsedlovou kapotáž, doplnil šrouby, podložky, distanční sloupky a další věci kolem kapotáží a zadního madla, instaloval turistické plexi MRA které bylo v bedně (na rozvodový řetěz koukat zatím nebudu) a hurá na technickou a přepsat motorku na nového majitele (mě :). Mezitím dorazila krásná černá krovka z Číny místo zadního sedadla a originální výfuky na cestování které jsem splašil za hubičku na bazoši. Vyměnil jsem olej, vzduchový filtr a svíčky takže vše je připraveno na sezónu.

Jezdění

Hayabusa si s sebou nese pověst brutálního motocyklu a musím potvrdit, že všechno je to pravda. Zažijete na ní to co na jiné motorce prostě ani náhodou, reakce na plyn, zrychlení a přetížení při zrychlení jsou věci, které prostě Hayabusa dává ochutnat plnými doušky. Nicméně, pokud máte hlavu na krku a neděláte zbytečné chyby, je to překvapivě zábavný a pohodlný cestovní motocykl. Tak se těším, že ji okufruju a vytáhnu na nějakej pořádnej vejlet :).

Jde se na prohlídku stavu, co jsem to vlastně koupil :)

Kapotáže jsou zavařené, jen na podsedlovou kapotáž se asi zapomnělo

Nové hadice k palivovému čerpadlu, originální mají dost speciální tvar a jedna z nich dokonce jiný průměr na každém z konců a stojí opravdu ranec, takže jsem musel improvizovat, ale použil jsem alespoň hadice odolné benzínu s kvalitním opředením

Kompresní tlaky motoru jsou dle očekávání excelentní. Hayabusy obecně na ztrátu komprese opotřebením netrpí, diagnostikoval jsem i jednu která měla bezmála 120000km za sebou a tlaky pořád v servisním limitu.

Bohatá směs, to má na svědomí řídící jednotka zmatená všelijak nesmyslně zapojenými čidly :/

Zapalovací cívky po očištění a impregnaci gumových částí, vypadají hned lépe

Dodělávání poničeného kabelového svazku a nová omotávka (TESA)

Vyčištěný a naimpregnovaný tepelný štít motoru, který jsem našel v bedně s díly

Takhle nějak by to mělo vypadat

Chybové hlášky, po opravě jedné se objeví další a další. Myslím, že jich bylo celkem 7. Naštěstí v manuálu je popsané co který chybový kód znamená, takže odchycení jednotlivých chyb mne přivedlo na další a další věci a čidla které byly odpojené, nebo zapojené špatně

Výroba redukce kompresiometru pro měření tlaku v palivovém systému

Tlak paliva odpovídá přesně předepsané hodnotě

Měření výkonu palivové pumpy dle manuálu (měří se přečerpaný objem paliva za daný čas)

Zrekonstruované lešeníčko rozvodu podtlaku, dole na lešeníčku je vidět senzor atmosferického tlaku, na jehož chobot někdo aktivně připojil hadici a zapojil ji do podtlakového systému. Kutilská vynalézavost je nezměrná :)

Zapojený podtlakový systém podel manuálu

Sváření podsedlové kapotáže

Cestovní plexi MRA

Náhradní palivová pumpa, co jsem dostal k motorce, bohužel čerpadlo v ní je vadné

Aspoň jsem si ji před uskladněním odhnojil

Udělátko pro zatlakování olejového chladiče jsem vyrobil z ventilku a upravené podložky

Tohle už není bublání, ale přímo var, je tam velká prasklina :/

Očištění a odmastění bolavého místa

Zalepeno osvědčeným Americkým epoxi JB Weld

Voštiny budou chtít narovnat

Olejové hadice jsme raději také zatlakoval, jsou ale těsné

Po narovnání

08.03.2018 00:00 radek

Vybrané články:

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home
Nákupní košík
položek v košíku: 0
peněz v košíku: 0 Kč

Created by © 2019 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek