logotyp

Některé věci jsou prostě nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

Ohledně motocyklů, mám sice trochu jiný vkus než masy, ale některé legendy mne přitahují stejně jako vás ostatní. Stejně tak jako Afrika kterou už mám tu čest vlastnit a milovat nějakou dobu, nebo jako HONDA GL 1500 GoldWing kterého jsem měl díky laskavosti mého kamaráda téměř rok v užívání, i Hayabusa je jednou z legend která v mém životě prostě nemůže chybět.

Před koncem milénia byla ještě SUZUKI dravým průkopníkem na poli motocyklového sportu a jejich dílo udávalo trendy. Chrlili inovace (některé z nich dnes bereme za samozřejmost :), jako bezedná studnice inspirace a rok za rokem stavěli v podstatě nové a nové motocykly od základu. Ať to byla legendární Katana, nezapomenutelné brutální supersporty GSXR s motorem vzduch/olej, nebo překvapivě nadčasový cestovní motocykl GSXF s tímtéž motorem. Mnohé z nich byly pro svoji výjimečnost právem obdivovány a uctívány.
Mě trendy pravda zase tolik neříkají. Mám svůj vlastní způsob selekce motocyklů hodných uctívání, který masy nechápu a jsem za to rád. Na mnohé pro mne kultovní stroje alespoň nemusím stát frontu :). Na motocyklech mne fascinuje především jejich duše! Duše? Už s tím zase začíná, slyším šustění z davu. Ne opravdu nemám na mysli "Fahrradschlauch" ale "The spirit of the machine" :).  Nemusím se před vámi obhajovat, ale aby jste neřekli, tak to trochu rozvinu :). Duši motocyklu pro mne tvoří kombinace vlastností a emocí, kterými motocykl ke mě promlouvá. Rozhodně velkou část tvoří osobitost (protože nemám rád věci které jsou příliš obyčejné). Nepochybně pak nespoutanost a ambice být lepším a dojít dál dež ostatní (a tím určitě nemyslím v počtu prodaných kusů). V neposlední řadě určitě také hodně vložené lásky a zdravé posedlosti od konstruktéra/stvořitele :). Škoda, že právě tyto ušlechtilé charakteristiky jsou v dnešní době u motocyklů tak málo k vidění :/. V době osmdesátých a devadesátých let mnozí konstruktéři předávali svým motocyklům plnými hrstmi to, co dělalo motocykl výjimečným strojem pro celé generace. Byla to doba objevování, lámání rekordů a dosahování doposud nemyslitelného a mnohdy snad i nemožného. Výsledné dílo se tak v některých případech stalo esencí překrásných vlastností která z něj každým pórem vyzařuje dodnes.

--

Natáhneš ruku a pohladíš ji. Nevnímáš prach zapomnění, který na ní za ta léta sedal. Nevidíš šrámy které jí život uštědřil. Cítíš jen to mrazení v konečcích prstů, které se s překvapivou rychlostí šíří do celého tvého těla. Zavřeš oči. Jediné na co dokážeš myslet, je ona. Naplňuje tě. Svět kolem tebe je pryč. Existuješ jen ty a ona. Letíte. Navždy a daleko. Jste svobodní, dokonalý, tak nějak kompletní a hotový. Ona zpívá. Jsi jediný kdo ji slyší a ona jediná kdo ti rozumí. Vaše duše jedním jsou. Navždy a daleko. Pak otevřeš oči a všechno je to pryč. Cítíš smutek a zároveň jsi šťastný. Tam hluboko uvnitř víš, že to nezmizelo beze stopy. Víš, že už nikdy nebudeš stejný jako před tím. Na tváři cítíš slzu. Ta je důkazem, že nic není skutečné, mimo to co jsi právě prožil.

Nevyhnutelné.

--

Proto asi mě, ale i spoustě dalších lidí, kteří to mají "od srdce", moderní motocykl nic neříká. Nemají nám totiž co nabídnout. Necitlivá komercializace, globalizace, ztráta individuality, ekologická a legislativní omezení z nich totiž udělali (až na drobné výjimky) eunuchy. Mrzáky bez duše, bezcílně se plazící po světě a žijící z dávné slávy svých předků, kterým se nemohou a ani nechtějí svými ambicemi vyrovnat, natož aby je překonaly. Ostudu minulé slávy, která se už nikdy nevrátí a je to nejspíše dobře. Proto legendy zůstanou legendami...

... Navždy.

První generace SUZUKI GSX1300R Hayabusa, je pro mne posledním motocyklem z produkce SUZUKI který má porci nespoutané duše v sobě. Jistě, je zde už trochu náznak ústupků, ale i tak byla první Hayabusa jakýmsi posledním výkřikem do tmy. Smrtelná křeč bestie před tím, než ji moderní společnost definitivně ochočila, připravila o koule a dle mého názoru tak i o smysl existence.

12.02.2018 00:00 radek

Vybrané články:

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home
Nákupní košík
položek v košíku: 0
peněz v košíku: 0 Kč

Created by © 2019 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek