logotyp

HONDA NX 650 Dominátor (tak nějak z gruntu)

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988 (motor s nakopávačkou)

Před vánoci se mi kamarád Marek zmínil, že jeho kolega z práce má doma dva roky stát zbořené Domino a jestli bych mu to nedal dohromady. Udělal jsem podle fotek a popisu havárie předběžný rozpočet na díly a na opravu a bohužel díly na domino jsou celkem drahé a s prací to vypadalo na ranec. Vzhledem k tomu za kolik se Dominátory prodávají v pořádku nemělo asi cenu do toho jít. Nabídl jsem ale že ji odkoupím a rozprodám časem na díly. Pár měsíců se nic nedělo a pak jsem měl jednou cestu kolem, tak jsem se na Domino zajel podívat a rovnou ho i naložil.

Doma jsem ho postavil do dílny a pár dnů kolem něj chodil, no a to by bylo, aby mě to nechalo chladným. Neuběhl ani týden a už do něho sypu prachy vrchem spodem :). Nové předné vidlice a brýle, nové přední kolo a spousta dalších drobností no a hlavně poctivý týden času. Každopádně, dle svého předsevzetí letos dotahovat věci do konce Dominátor je v kupě a vzal jsem to celkem z gruntu, tak vypadá i docela pěkně řekl bych.
Co těď s ním nevím, chtěl jsme ho vzít do Albánie, ale všichni furt remcají, že to nedá. No já nevím je to jednobuch, ale když si to dám solo a pojedu na pohodu, myslím, že musí dát všechno ne?

Tak uvidíme.

Takhle vypadal když jsem ho přivezl, tedy asi jako motorka po větší havarii, která pak 2 roky stála ve stodole. Pohled malinko smutnej.

Začínám s rozbrkou a se seznamem dílů, které by bylo třeba koupit nebo opravit, aby Domík mohl jít zase do provozu. Zatím ještě stále není jasné, jestli se do opravy pustím.

Předek bohužel na odpis komplet. Nepřežil ani brzdový kotouč, který je ohnutý. Spotřebák samozřejmě tragedie, ložiska v krku řízení vymačkaná, budou nejspíše ještě originální, protože kuličková už se tam hodně dávno nedávají.

Blinkry a zrcátka jsem prohnal ultrazvukem, i kdybych je náhodou prodával, tak aspoň čisté.

Vylezli k mému překvapení v podstatě nové :)

Karburátor na 650ku jednoválec je jeden z největších na který v motocyklech narazíte. Je velký jako lidské srdce a je to opravdu nádherný kus hliníku.

Tohle ale s vaším srdcem doma nezkoušejte.

Ne není nový, je jen vypraný, já ultrazvuk prostě miluju.

Můj Dominátor je ještě první verze, kdy se na ničem nešetřilo. Svody jsou z nerezu, ale bohužel koncovky ne a ocelová část svodů u koncovek už odsloužila, shnila a rozpadla se. Po třiceti letech se to holt může stát. Musel jsem tedy vyhrabat nějaký kompatibilní materiál a poškozené části odřezat a vyrobit znovu.

Výfuková potrubí jsou z nějakého stočeného plechu s mnoha vrstvami zinku, takže sváření je spíše lepení. Ale tig je všemocný :)

Zrekonstruované koncovky v laku. Konečně našel uplatnění sprej, který jsem kdysi koupil a ukázalo se, že je jen do 650°C takže na svody se použít nedal, zato na koncovky v pohodě.

Nový spotřebák, na oleji jsem lehce zašetřil a zpětně mne mrzí, že jsem nakonec nešel do Motulu, ale i tak Domík odčerpal nadplán značnou část mého rozpočtů. A to mě ještě čeká minimálně raketa za ložiska krku řízení, které jsem zatím jen přehodil a namazal, ale moc to nepomohlo (byly na tom už fakt zle).

Něco mi říká, že mě tahle motorka bude bavit :), i když pravda baví mě všechny a to bude asi část mého problému s místem.

Z motoru jsem vylil trapných 0,7 litrů černé břečky místo 2,5litru oleje, který se má správně měnit každých 3000km. Bylo mi do pláče. Kamarád nekamarád, za tohle by se mělo dávat deset ran holí! Zrovna u Dominátora, který jak známo je na výměnu oleje po 3000 háklivý a stačí cokoli podcenit a jde ihned do kopru. Tohle motor asi nemohl přežít ve zdraví. Jaké bylo mé překvapení, když vytlačil 10,3atm. což jsem čekal mnohem horší. Bohužel motor nemá moc zdravý zvuk, klepání je nepřeslechnutelné. Nevím jak má znít Dominátor a třeba jsou to jen ventily :/. Uvidíme, hlavně se předčasně neposrat :).

To co mi není vůbec podobné je mytí. Suzuku jsem snad nemyl co ji mám a ostatní motorky také ne. U Dominátora si ale dva roky ve stodole vybrali velkou daň a kompletní wapka odstrojeného motocyklu byla nutností, aby se na něm vůbec něco dalo dělat. Člověk by nevěřil kde se dá všude najít slepičí pěří :). Sice jsem z části umyl i ten krásný modrý lak, ale stálo to za to. Domík hodně prokoukl a mohla by z něj být nakonec docela pěkná motorka. Po umytí vyplavaly také defekty kapotáže jak starší, tak po poslední nehodě. Došlo tedy na broušení a sváření kapotáží.

Činnost je to odporná, jedovatě smrdutá a nemám na ni správné vybavení, takže vím, že výsledek nebude ani krásný, ani správně trvanlivý, ale je to v tuto chvíli pro mě jediná cesta. Vařil jsem trafopájkou, bez regulace teploty se ABS samozřejmě přepaluje sklovatí a tím ztrácí pevnost, tedy je to o tom pořád na hrotu pájky udržovat ručně zapínáním a vypínáním cca 220°C, což moc uhlídat nejde. Chybějící části jsem doplňoval z rozbitých ABS kapotáží co si za tímto účelem schovávám, jako doplňující materiál se mi osvědčil na toto bastlení ABS filament co používám v 3D tiskárně. Vařil jsem jen zevnitř, protože lakovat určitě nebudu a nechci aby Domík vypadal jako Frankenstein. Na tu bídu to dopadlo celkem dobře myslím.

Nastavování ventilů a vizuální kontrola komponent hlavy endoskopií, kontrola napínáku rozvodového řetězu

Vačka má už něco za sebou, ale popravdě čekal jsem to horší. Po nastavení ventilů se zvuk motoru znatelně zlepšil, motor docela obstojně chytá a drži po zahřátí ochotně i poměrně nízké volnoběžné otáčky, tak to nakonec asi ještě chvíli jezdit bude :).

Tohle je Marek od kterého to vlastně všechno začalo se svým synem Páťou.

02.05.2016 00:00 Radek (admin)

Vybrané články:

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home
Nákupní košík
položek v košíku: 0
peněz v košíku: 0 Kč

Created by © 2019 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek