logotyp

YAMAHA XT 600 2KF (Phoenix)

Samozřejmě bylo to o tom jak dlouho se dokážu mučit a nepustím se do toho. Držel jsem se celkem hrdině, ale už jsem podlehl. V dílně 1-5°C venku třeskutý mráz, nabalenej jak pumpa, homelesácký rukavice bez prstů, ale neskutečně štastnej :).

Stavím si totiž 2KFko, motorku kterou jsem na živo nikdy neviděl. Z několika krabic a hromad dílů, které jsem od srpna nasyslil. Nedělám renovaci, to slovo je mi stále ještě nějak odporné. Asi jsem mladej a blbej (nebo už starej a blbej), ale motorky mám nejradši tak, jak je život stvořil. Jen musí všecko bezvadně fungovat a být co nejvíce dílů původních. Každá z mých motorek má jméno, tak jsme přemýšlel jak se bude jmenovat tato, no a napadlo mě když je to 2KF tak to budu dvě KaFe :), tedy než si dáte dvě kafe, tak to budu mít v kupě ... no to asi ne :). Spíš to bude Phoenix, protože se zrodila z hromady popela tak jako ten bájný pták :).

Všecko to začalo od Dominátora. Jak už jsem někde psal, byl to stesk, že jsem ho musel prodat. Jak jsem ale dneska při prohlížení fotek zjistil, stesk nebyl až tak dlouho :). Domino jsem předal 19.7. a první vrak 2KF jsme se mecou nakládali 3.8. tedy byl jsem bez kladiva jen 14 dnů :).

Začátek stavby se oficiálně datuje na 29.12.2016 (to jsem sundal většinu krabic s díly z patra a začal je třídit a vybírat ze stejných ten lepší kus). Bohužel vůbec netuším, jestli mám na stavbu všechno potřebné, musím tedy doufat a případně to budu řešit nějak operativně. Stavba bude probíhat podle servisního manuálu přesně na ten model který (snad z většiny) mám. Už jsme pár motorek podle servisáku kompletoval a je to vždy dost časově náročné, ale pokud se striktně držíte toho jak to ve fabrice vymysleli, výsledek se vám odvděčí.

Hodně dílů už jsem měl vyčištěných a připravených na montáž z minulosti, jako například karburátory, to by mi mělo ušetřit nějaký ten čas ke stavbě.

Tak jdeme na to a pěkně po pořádku (Curriculum vitae of Phoenix :)

29.12.2016
- zahájení stavby
- usazení motoru
- montáž přírub karburací a karburací, impregnace gumových dílů silikonovým olejem (chybí zaslepit přírubu sání)

30.12.2016
- výběr centrálu, vyčištění, kontrola funkce, je ve 100% stavu
- vyčištění airboxu, usazení nového filtru, airboxu
- repase a usazení kyvky jednu jsem musel rozřezat kvůli vyrezlému přepákování :/

3.1.2017
- usazení kyvky a centrálu, včetně gum a vedení, vůle kyvky minimální

5.1.2017
- Výroba a opravy těsnění víček hlavy motoru, ventilová víka osazena těsněními z pitbike, je trochu menší, ale pasuje

6.1.2017
- Nastavení ventilových vůlí

7.1.2017
- vyčištění a usazení nádržky oleje a olejových hadic
- usazení nového vzduchového filtru (nakonec koupena i originální vnitřní vložka filtru YAMAHA)
- zahájení výroby elektriky
- upevnění silentbloků nádrže a impregnace silikonem
- osazení držáku baterie, pasuje baterie YUASA z XB33B
- Montáž bočního stojánku (chybí dát inteligentnější pružinu)
- Montáž stupaček

8.1.2017
- Repase kabelových svazků, výroba konektorů atp.
- Repase dekompresoru, lanko opraveno napájením koncovky na roztřepený konec, uvidíme, zda to vydrží (15.6.2017 vydrželo :)

14.1.2017
- Vyčištění svodů, impregnace olejem, instalace
- montáž koncovky
- kontrola předních vidlic (rovnost, těsnost), vybrány vidlice ve 100% stavu

29.1.2017
- čištění brýlí, výběr ložisek (skoro dobrých)
- čištění a promazání převodovky tachometru
- postavení motocyklu na kola :)

15.3.2017
- rozebrání předku, výměna ložisek za nová AllBalls
- usazení zadní brzdy, osazení nových destiček brenta FT3085
- výměna brzdové kapaliny
- montáž řídítek RENTHAL co jsem měl na KTM
- montáž spojky
- montáž rychlopalu a lanek plynu
- Montáž gripů (nejsou stejné, vyměnit)
- usazení přední brzdy
- montáž držáku klaksonu

16.3.2017
- montáž předního blatníku (nemám originální podložky pro plovoucí upevnění blatníku, takže aspoň na gumy
- dány silnější pružina stojánku (neoriginální, co jsem doslat k jednomu z XTček), dvojitá pružina z XB33 zkoušena ale bylo to moc dlouhé
- Zkouška umístění zadního blatníku (bílý acerbis se světlem vychází nakonec nejlépe, snad vyjde pod sedačku

17.3.2017
- Zprovoznění části elektriky
- Oživení zapalování
- Přidělání spínačky z pita

18.3.2017
- zaslepení náhonu tachometru
- instalace chráničů vidlic
- vyčištění snímače neutrálu
- výroba držáku olejové hadice, který drží hadici dál od řetězu (originální nemám)
- oprava závitů na víčku olejového filtru, dělal jsem co jsem mohl, ale jeto prostě už na konci a závity mají za pár, bude to chtít opravnou sadu, nebo lépe nový kryt spojky
- nalití oleje
- první start!!!


19.3.2017
- vytištění držáku na spínačku
- zapojení zadního světla na blatníku ACERBIS, repase světla
- repase přepínače na levém řídítku
- pokračování na opravě elektriky, rekonstrukce kabeláže dle servisního manuálu
- oprava mechanického spínače blinkrů
- nalezena chyba v kabelovém svazku u krku řízení, kde se přelomil kabel potkávacích světel (kvůli tomu, že zas nějakej kokot nedodržel vedení kabelu tak, jak to bylo ve fabrice vymyšlené), rozbondážování svazku a výměna vodiče
- rozhodl jsem se, že celou elektriku radši vybalím, zkontroluji a udělám novou omotávku

20.3.2017
- první zkouška jak by vypadal nastrojený motocykl s blatníkem acerbis
- dokončení omotávky, gumovou ochranu kabeláže u krku jsem dal zpátky a zajistil ji samovulkanizační páskou

21.3.2017
- konečně po více než půl roce jedu do Brna a uvidím poprvné svoje další XTčko 1VJ :)

23.3.2017
- 1VJ je doma, několik neoriginálních dílů vypadá, že by se mohlo použít na Fénixe, třeba zadní blatník

24.3.2017
- provizorní oprava sedadla tape páskou (když to nejde opravit tejpou, tak nemáš dost tejpy :)
- montáž zadního blatníku bez světla, acerbis byl pořád nějak moc blízko u výfuku a myslím, že bych o něj brzy přišel
- montáž originální taštičky YAMAHA na nářadí

25.3.2017
- nedobíjíme, nějak jsem si toho dříve nevšímal, ale když už mám světlo, tak to budu muset opravit
- oprava statoru magneta, světelné cívky jsou přepálené na dvou místěch, naštěstí je to přístupné, oprava proklemováním cívek, výroba nového papírového těsnění místo prasáckého silikonu
- první vijížďka, jedna motohodina v území nikoho a velké nadšení

27.3.2017
- druhá vyjíďka, dvě hodiny v území nikoho, těžší terén, při návratu domů se motor najednou zastavil a startpáka zatuhla :/, bojím se nejhoršího. 5km tlačení domů, probírám si scénáře toho co se mohlo podělat. Indicie bohužel ukazují na zadření na klice.

4.2017
- vyndání motoru z Xtčka na opravu
- přecedění oleje (po třech motohodinách ho fakt nebudu vylejvat), v oleji jen pár hliníkových šponek, celkem minimum na to jakou škodu čekám vevnitř. Že by nakonec fakt to byla jen nějaká blbost?

15.4.2017
- po měsíci chození kolem horké kaše jsem nakonec sebral odvahu rozhodil motor, abych se podíval jak špatné to je a co všechno musím objednat na repasi
- na straně zapalka nic zvláštního
- na straně spojky povolená jistící matka na klice! Bingo :) jen tam nějakej debil dal zajišťovací podložku bez křidýlek, nebo křidýlka upadla a motor je strávil :)
- v motoru jsem našel ještě kus hliníkového závitu odněkud a šroubek M7 neznámého původu pěkně natrávenej od převodovky :/

16.4.2017
- výroba nové zajišťovací podložky na matku klikové hřídele
- vyčištění olejového filtru
- přetěsnění motoru, z motoru odněkud lehce sákl olej, takže jsem zkusil pod mnou vyrobená papírová těsnění, které vypadaly v pořádku dát supertenkou vrstvu motorového silikonu, silikonem jsem také zatěsnil gumovou záslepku otáčkoměru na hlavě, která také trochu prolínala
- namontování motoru zkompletování motorky
- zkoušel jsem namazat přepákování, ale nějak jsem nepřepral maznici, tak příště.
- zkouška motoru, chytil hned a jede jak pila :)

18.4.2017
- změřeny tlaky, je to slabota, lehce pod 6atm. ale motor chytá skvle a jezdí, takže budu dolívat olej a spokojeně jezdit :)

20.4.2017
- S kominíčkem máme u nás akci přezouvání sedaček. Oba máme nové potahy na sedadlo na XTčko, kominíček modrý a já červený. Akce se vydařila na 1* Phoenix vypadá s novou sedačkou o 200% lépe.

21.4.2017
- Jdu jezdit do území nikoho, abych si užil posez na nové sedačce. Počasí excelentní 1,5 motohodiny krásného ježdění zatím opatrně jen na pohodu.

24.4.2017
- Další ježdění, tentokrát jsem si dal těžší terén, zvládli jsem to oba v pohodě, byl jen jeden lehký pád na zpáteční cestě při které se štastně ulomila navařená řadička, takže si ji můžu konečně přidělat pořádně :).

25.4.2017
- Oprava hřídele řadící páky, opatrné obroušení návarů. Vzkoušeno několik řadiček různých tvarů a nakonec jsem si tam dal krátkou z čínské krosky XB33B.

28.4.2017
- Podařilo se mi za dobré peníze koupit v podstatě nový zadní brzdový kotouč a nepoškozené svody, takže jsem to hned namontoval. Můj zadní kotouč už byl na tom opravdu zle :/. Šrouby brzdového kotouče jsem dal pro jistotu na lepidlo Loctite. Svod jsem celý obrousil a nastříklad barvou DUPLI-COLOR Heat resistant do 690°C, použil jsem ji kdysi i na Dominátora kde se osvědčila. Teď, na svod a kryt a koncovku Phoenixe jsem ji akorát dopotřeboval. Jsem zvědav zda barva na svodu přežije. Vypadá to každopádně moooc pěkně :). Druhý den jsem nevydržel a jel jsem to projet i přesto že pršelo. Najel jsme asi 10km a po mokré trávě v území nikoho to bruslilo jako po ledě, ale užil jsme si to :). Každopádně je rozhodnto, že krátká řadička musí pryč.

30.4.2017
- Vyrobil jsem si řadičku podle mých představ z jedné HONDA řadičky kterou jsem našel před lety v území nikoho na procházce a z jedné čínské ocelové. Je sklopná, dlouhá a tvarovaná tak, aby při pádu nedošla úhoně. Odpoledně dorazil kominík (XT600 1VJ), kamarád Radek (YAMAHA TW 125 - jo ta co nakonec skončila u mě :) a ještě jeden další klučina s Bohnic (Pitbike XB33 125) a jdeme trápit mašiny do území nikoho. Počasí krásné, den se myslím vydařil po všech stránkách.

31.5.2017
- Koupil jsem pěkná prsíčka na Phoenixe. Sloupl jsem z nich infantilní nálepky, opravil pár nýtů a přidělal je na motorku. Phoenix se zase o kousek přiblížil k originálnímu vzhledu. Pod tíhou toho všeho už jsem se přistihl, jak začínám uvažovat o originálním bílém lakování a polepech na nádrž a podsedlové plasty :)

1.6.2017
- Když už jsem tak rozjetej, rozhodl jsem se pořídit si novou spojkovou páčku na wemoto, olejový filtr a gufero řadičky, kterým po pádu a ulomení řadičky začal prosakovat olej. Gufero padlo excelentně, ale páčka bohužel vůbec. Asi jsem ji měl vrátit, ale místo toho jsem ji upravil, ale nevypadá to nic moc, tak asi stejně budu shánět tu co tam patří.

8.8.2017
- jedí se, jezdí se a jezdí se :), dneska mi trenér endůůra (joo fakt ho mám :) přikázal dát si pořádné stupačky, takže originální XT stupačky šly dolů a dal jsme široké enduro stupačky!

Tak už mám zase kladivo, meca na fotce je zjevně taky rád :)

Pokus o oživení, po otevření airboxu mě všechny chutě na startování přešly :)

Myšičko myš, pojď ke mě blíž

Kam se člověk podívá, tam je mu smutno ... kladivo na kutila!

Štípačky a svářečka, to je moderní česká kutilská tortura motocyklů ... jo a ještě silikon, ideálně pak červenej :)

koupání karburace v ultrazvukové vaně, tyto lázně si mohou dopřát všechny mé motocykly bez rozdílu

Čistý, zkontrolovaný a správně nastavený karburátor, to je půl cesty k úspěchu

Tak tohle je další 2kf a díky němu už budu moci postavit Phoenixe na kola

Pane kutil, máte ulomenou vačku, to snad aby jste koupil za pár stovek novou ne? Proč, mám přece svářečku a jsem veleprase a po mě potopa!

Začínám stavět, usazení motoru do rámu, rám jsem nakonec použil z jiného 2kf, byl méně doprasený

Díly, díly, díly, tohle už jsou vybrané ty lepší kousky pokdu bylo na výběr

Centrální tlumiče byly na tom oba stejně a to dobře, vybral jsem tedy ten lépe vizuálně zachovalý a ještě ho vyčistil

Veleprase mělo sice svářečku, ale nemělo vazelínu, takže kyvka zarezlá na flexu. Použil jsem pouze několik víček z přepákování, schoval kosti a zbytek jde do šrotu :/

Vybíráním dílů se podařilo seskládat kyvku která má minimální vůle na přepákování, takže úspěch :)

Odhnojení víček zapatlaných tunami silikonu a doplnění tesnění (pasuje více méně ze 125kových pitbikových motorů, kterých mám nevyčerpatelné zásoby) a samozřejmě tesní perfektně i bez silikonu!

Nastavení ventilových vůlí

Vyčištěná a nastrojená olejová expanzka, opet bylo na výběr, tak jsem vybral tu lepší

Nový vzduchový filtr jeden díl DENICOL a druhý jsem sehnal za pěknou cenu originál YAMAHA

Výroba elektriky ze dvou nekompletních kabelových svazků a cablerouting podle servisního manuálu, umístění kabelů tam kam patří je vždy ta nejlepší volba pro zachování životnosti vodičů. Když už to někdo jednou vymyslel, tak nevymýšlet kraviny a udělat to tak jak to patří!

Zadní brzda, hadici jsem pak ještě předělával jinak, když jsem našel obrázek jak to opravdu patří

Svod jsem očistil a namazal WDčkem, je promáčknutý a to celkem hodně, bude to chtít nový

Měření rovnosti trubek předních vidlic a celkového stavu abych vybral pár který bude dlouho sloužit, obě byly na tom celkem dobře

Čištění brýlí

Vyčištěno a připraveno na montáž, vybranná a vyčištěná ložiska KOYO jsem ale nakonec stejně nepoužil, zdálo se mi, že už to prostě není ono.

Nová ložiska AllBalls

Nové desky do zadní brzdy

Už se blíží velký okamžik :), vybírám zadní blatník, elektriku jsem si sice připravil do původního stavu (aby vše blíkalo, svítilo a troubilo, ale stejně nakonec bude zapojené jen přední světlo. Časem ovšem, člověk nikdy neví a když už se to dělá...

Záslepka vývodu převodovky tachometru, kterou jsem celou vyčistil a namazal, tak aby se do ní nedostal v terénu border

Jde se na olej, ta navařená řadička to je další ukázka kam až dokáže kutil ve své sebestřednosti zajít

Nový filtr Hiflo a olej Motul 5100 15w50

Velký okamžik prvního startu, vrčí to, jede to, paráda :)

Čínská provizornáí spínačka a vytištěný držák, než seženu originální

Nesvítí zadní světlo, chybu jsem našel až ve flexibilní hadici u krku řízení, zlomený kabel je následek toho, že někdo měl pocit, že ví lépe než výrobce kudy má kabel vésti :/

Když už jsem to musel vše rozbalit, tak jsem udělal alespoň krásnou novou omotávku profesionální textiní páskou na omotávky, která narozdíl od izolačky nenaleptává kabely. Flexibilní část kolem krku řízení bude v gumové hadici a s tepelnou izolací v části nad motorem, tak jak to patří

Už je to skoro hotové

Tohle je na moravě, jel jsem si pro XT 600 1VJ které jsem před půl rokem koupil a ještě jsem ho ani neviděl :)

XT 600 TÉNÉRÉ 1VJ v Peugeotu 807 ... Pohoda :)

Chystám se na první jízdu, tak ještě nějak pořešit děravou sedačku ve stylu: Když to nejde opravit tejpou, máš málo tejpy :)

Tak jsem zjistil, že nefunguje dobíjení, vinutí je přepálené na dvou místech, zřejmě dlouhodobým provozem elektriky ve zkratu. Vzhledem k tomu v jakém stavu byla původní elektrika, tak se nedalo asi ani nic jiného čekat :/

Rychlá oprava na dvou místech přepáleného vedení, uvidíme jak to dlouho vydrží. Vynutí se musí pájet tvrdým pájením, běžný cín teploty nevydrží. Takže jsem zvolil místo pájení svorky a už dobíjíme

První jízda, to je ta nejlepší odměna za sedmiměsíční snažení. Vše fungovalo perfektně

Takhle vypadám šťastnej :)

O dva dny později, další vyjíždka, už jsem líznul i nějaký ten težký terén zatím jen zlehka. Hluboké písky jsou v území nikoho zrádné, už jsem si tam užil svoje na Africe, ale příště už tam taky zajedu

Tohle je moooc smutný okamžik, tady se Phoenix zastavil. Všechny indicie ukazují na to nejhorší a to zadření na klice :'''(

Tlačím 5km domů a přemýšlím, co se mohlo podělat :/

Už více jak dva týdny koukám na hromádku popela co zbyla z Phoenixe a bojím se kouknout do motoru co mě tam čeká za pohromu. No nic dobrého to asi nebude. S kominíkem jsme rozjeli projekt výroby nových taštiček na XTčko, já udělám vnitřky a on zase ušije obal. Přistupuji k tomu trochu smutně, protože ani nevím, jestli Phoenix zase povstane a kolik mě to bude stát. Tohle je 3D návrh plastového vnitřku taštičky, je stejná jako originál, jen jsem přidal logo YAMAHA

Hotový výrobek, vedle původní ho, řekl bych, že vypadá o dost lépe :)

Tak jsem se konečně podíval do motoru, jediný problém byla povolená matka na klice, která se opřela o kryt. Kutil dal sice pod matku zajišťovací plech, ale ten neměl už křidýlka, a nebo upadly časem, takže se matka postupně povolila. Tedy žádná fatální závada se nekoná, zítra se hned pustím do opravy, spadl mi obrovský kámen ze srdce :). Natrávený šroubek M7 a kus závitu které jsem vydoloval z motoru jsem si schoval na památku.

Vyrobil jsem novou zajišťovací podložku, s niblerem to byla práce na pár minut.

zajištěno

Hurááá, Phoenix zase povstal z popela a už zase jezdím. Zkusil jsem cvičně změřit tlaky za tepla, a je to furt stejná bída, ale startuje to krásně, jezdí krásně, tak to rozhodně nebudu řešiti :)

Další společný projekt s kominíčkem, koupili jsme si nové potahy na sedadla

Hoodně se to povedlo

První vyjíždka s novým sedadlem

Tentokrát jsem se pustil i na těžší terén a párkrát to bylo pěkne o hubu

Hobitín v území nikoho

Tohle je výjezd smrti v území nikoho, že bych to zkoušel, na to ani nepomýšlím, ale podle četných stop běžně si to tu někdo dává :)

První hajaja na cestě domů. Pozitivní bylo, že se přitom ujebla ta od kutila navařená řadička, takže jsem sice musel jet až domů na jedničku, ale zase si můžu pořádně opravit řadičku

Tohle může opravdu udělat jedině člověk který nemá rád motocykly

Očištěný a zabroušený zbytek tisícíhranu v pohodě poslouží na upěvnění nové řadičky

Další dárky pro Phoenixe, téměř nový zadní brzdový kotouč a nové svody výfuku

Při té příležitosti jsem celý výfuk včetně koncovky nastříkal

Zase to celé vypadá mnohem lépe :)

Prší, ale nevydržel jsem, musel jsem toho krasavce projet :)

Nová řadička vyrobená na míru tak, aby mi vyhovovala pro velké enduro boty a nemohla se při případném dalším odhození motorky hned ujebnouti

Kominíček zkouší Phoenixe, je to prý nějaké nižší a lehčí než 1vj .... no to se vsaď :)

Radek nás školí na hlubokých pískách v území nikoho, Phoenix si pod jeho vedením konečně trochu zostra zajezdil a zaskákal :)

Tréningový plácek poblíž Hobitína

Phoenix má další dárek, sehnal jsem prsíčka v moc pěkném stavu a originál barvě

Výměna gufera řadičky které lehce prosakuje, ještě mě čeká gufero startpáky a dekompresoru

Páčka spojky co jsem koupil na 2kf je bohužel jiná

sice jsem ji upravil, ale je to hnus a musím koupit tu co tam patří

Phoenix v akci

10.01.2016 00:00 radek

Vybrané články:

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home
Nákupní košík
položek v košíku: 0
peněz v košíku: 0 Kč

Created by © 2019 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek