logotyp

KoMoRa 2013 - seriózní ohlédnutí účastníka za akcí (Kovbojovo Motoranch 2013)

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle. První z nich je potěšit účastníky tohoto výjimečného víkendu trochou retrospektivy na ně samotné okem zúčastněného pozorovatele. Druhým neméně důležitým cílem je frustrovat ty kteří ze svých malicherných důvodů dali přednost jiné bezpochyby méně zábavné činnosti a teď toho právem litují ;)

Akce se konala jako již tradičně pod záštitou milovníka kapesních motorek Jarmila Káry (alias Kovboje) v Cítově na Mělnicku. Nejnadšenější z účastníků se sešli už v pátek, ovšem hlavní část programu se odehrávala v sobotu. Dorazil jsem jako jeden z prvních, takže jsem měl dostatek času shlédnout všechny přijíždějící stroje a pohovořit s jejich hrdými majiteli. Dle očekávání, většinové zastoupení měli motocykly Monkey a Gorilla, ovšem naštěstí počet ostatních strojů byl rovněž nemalý, což mně jako "zatím" neMonkeystu potěšilo (přeci jen jsem měl obavu, že tam budu s mým "autobusem" příliš vyčnívat).

Všichni dojeli, někteří však jen tak tak.

Hned po příjezdu bylo jasné, že někteří účastníci podcenili domácí přípravu stroje. Mezi nejzajímavější závadu patřilo téměř upadlé zadní kolo na jedné Gorille, která svého pána dovezla na místo opravdu z posledních sil. Naštěstí servisní četa v podobě Vaška Starosty a dodaný materiál z blízké Kovbojovy dílny pomohly obratně s opravou Gorilly, aby se mohla bezstarostně zúčastnit spanilé jízdy.
Po tiskovce a hromadném focení pro místní "Timesy", došlo na udílení cen. Rozdány byly ceny v kategoriích, cena za nejhezčí moto, nejvzdálenějšího účastníka a v neposlední řadě pohotově organizátory zařazená cena a poděkování za ochotu a pomoc s opravami strojů, kterou obdržel Vašek Starosta.

Volná zábava v kovbojském stylu.
No jistě, střílelo se ze všeho možného na všechno možné. Některým to šlo, některé to bavilo, někteří se vymlouvaly na nepřesnost zbraní a někteří jim to věřily. Já například jsem si poprvé v životě vystřelil z šestiraňáku, který byl tak malý, že by se dal s trochou snahy spolknout :), no a netrefil jsem nic.

Samozřejmě, házelo se i lasem některým to šlo, některé to bavilo ... . Nutno přiznat, že mnozí se vymlouvaly na to, že se býk příliš mračí, laso se příliš kroutí, vítr moc fouká a tak... , ale zábava byla a o to přeci jde ;).

Spanilá jízda Kokořínskem

byla bezpochyby zlatým hřebem programu. Shromáždění strojů trvalo trochu déle, než bylo v plánu, takže jsme si volnou chvíli krátili drážděním rychlopalů dle hesla komu to víc řve, ten je větší borec. Když už jsme se začali dusit a už to vypadalo, že v modrém oparu všichni odplujeme na dlouhou pouť bez návratu, Kovboj zavelel a vyrazili jsme na cestu. Exkluzivní počasí a krásná krajina Kokořínska doprovázeli naši spanilou jízdu. Zastavovali jsme u hradu Kokořín a v Harasově kde jsme si prohlédli zbytky sklepení skalního hradu vytesané ve skalní stěně.

Gulášek a klobásky patří k radostnému zakončení,

slibovaná kuřata se sice nekonala, ale guláš a klobásy byly a potěšily nejeden hladový žaludek.

Pokud mám akci shrnout z pohledu návštěvníka, velmi mile mne překvapila vyspělost účastníků. Nezaznamenal jsem žádné narcistické výlevy, povyšování rádoby odborníků, skupinkování podle "náboženských" frakcí ani jiné nectnosti, které dokáží pokazit atmosféru nejednoho zájmového srazu. Vše probíhalo přátelsky, nenuceně a příjemně. Nutno dodat, že mě osobně, kromě velmi milé společnosti a skvěle strávené soboty pomohla tato akce ujasnit si jak se bude vyvíjet moje Monkey budoucnost. Z pestré přehlídky strojů se mi vyprofilovaly hrubé rysy mé budoucí kapesní motorky. Bude to zcela jistě Gorilla, například proto, že vetší nádrž se na delších cestách hodí. Bude mít určitě hliníkové kufry a bude mě mít ráda alespoň tak, jako já ji.

No a teď už dost řečí a pojďme nasát atmosféru z nasbíraných fotografií.

P.S.: Pro ty, kteým jsem slíbil odkaz na můj web a nečtete tento článek zrovna na něm, tak je to www.50ccm.net

Nastoupená jednotka.

Monkey SKyTEAM v chromu, obsah 125ccm

Kovbojova - YX 140 ccm se závodní vačkou, karburace Mikuni originál, K&N Filtr, Casoline CDI, prodloužená kyvka, stylové pneumatiky Sava. Podobnost Kovboje na této momentce s Laurencem Fishburne je překvapivá, však čistě náhodná.

Led blikny.

Mikuni power :).

Zadní rozeta ve stylu - menší než malá.

Vašek Starosta (mechanik) - Gorilla 125ccm, olejový chladič, luxusní hliníkové cestoví kufry ve stylu BMW GS a hlavně, nářadí vždy s sebou a ochoten pomoci. Tohoto člověka mít s sebou na cestách se rozhodně vyplatí.

Kde jsi všude byl a ským? To se nikdo nedoví ...

Kufry na mně udělali opravdu dojem.

Olejový chladič.

Na plošině za sedačkou vozí Vašek stan spacák a podobně.

Zlý Yetti Budislavský - peklostroj v maskovacích barvách. Motor nakytovaná 75ka ho vyvezla už na nejeden slavný kopec. Prodloužená kyvná vidlice a tlumič řízení TAKEGAWA Japan. K mnoha těmto praktickým doplňkům donutila Yettliho praxe.

Tlumič řízení.

Yettiho monkey má rozhodně originální vzhled.

moto.joker - Cobra tohle je stroj s vertikálním motorem.

Takhle vypadá Monkey doslova oblečená do tankvaku :)

Znám jednoho týpka ten má Ducati, má Ducati. A chalupu a chalupu dostane od tááááty (možná :).

Airbrush, prostřelená nádrž a něco v pavučině, že by víla zvonilka?

Radek www.50ccm.net - stavba CH.M.B. 01 (250ccm OHC). Vostrá jako Yettiho břitva ;).

Bylo vedro, tak jsem vyjel v plné polní, abych mohl nacpat hadry a boty do brašen a nepařil se při volné zábavě.

MonkeyPIT - 125ccm PIT přestavěný ve stylu Monkey. Motivací ke stavbě bylo vytvořit stroj pro delší cesty a to i horším terénem (takové mini cestovní enduro). Rešit se bude ještě zkracování centrálního tlumiče (příliš vysoký posez) a sedlo. Ovšem i podle toho co jsem koukal při spanilé jízdě stroj uháněl odvážně a vypadá to tedy slibně.

Když už máte PITa na papírech, zní mi to jako dobrej plán, udělat z něj cestovní enduro, tak držím palce.

Radek Veselovský - Chopper Kentoya Blow-up 100ccm. Co jsem slyšel, tak Radek ji nemá dlouho, ulovil ji na internetu za cenu kterou kdybych Vám řekl, stejně mi nebudete věřit. Po naleštění je to krasavec :).

Méca - Výtězný stroj v kategorii nejhezčí motorka. Kovboj zkoumá povolené šrouby na zadním kole. Když už mluvíme o kolech, ty elektrony i obutí vypadají myslím velice pěkně.

Takhle to vypadá, když Váš život visí na posledním závitu (doslova).

Drsňácký lauf.

Všecko je to hezky vymazlené, ten kdo ji stavěl si vyhrál.

Drsňácký, až úchylný filtr :).

Olejovej chladič, odvážně vyprsenej mimo motorku.

Vašek se zodpovědně ujal opravy, doplnil chybějící pérovky na přední i zadní kolo, aby nedocházelo ke smrtonosnému povolování šroubů.

Jirka Ševic - Skůtr Ardour 125ccm.

Skůtr 400ccm, tohoto 180kilového bobánka se nepodařilo jeho majiteli při parkování na jedné zastávce v Kokořínsku udržet na kolech, ale drobná nehoda se naštěstí obešla bez zranění a větších škod na skůtru.

Jeden maká a pět jich kibicuje :). Tedy vlastně 6, já jsem jen poodstoupil, abych mohl fotit.

Ukázka jak správně naložit opilého, nebo jinak indisponovaného spolujezdce na Monkey. Po naložení je třeba dát pozor, aby v zatáčkách nedřela hlava o silnici.

Vyhlašování výtězů, Méca zvítězil v kategorii o nejkrásnější stroj. Mnozí by namítli, že se jedná možná o cenu útěchy za to málem upadlé kolo (ale né motorka je opravdu krásná ;).

Yetti přebírá cenu za nápadité úpravy na své Monkey (mne například zaujal kromě originálního vzhledu také tlumič řízení) a rovněž za účastníka který přijel z největší vzdálenosti.

Vašek Starosta byl honorován za příkladný a odpovědný přístup jako hlavní mechanik.

Gratulujeme a děkujeme.

Hrdý výherce u svého stroje.

Spanilá jízda Kokořínskem.

První občerstvovací a tankovací zastávka. Vedoucí skupiny udržuje autoritu pohlavkem, nebo je to RAPující skupina? Shake it baby.

Při tankování Gorilly, rozhodně výplatu neutratíte.

Yetti na svém stroji.

To je můj Milášek :).

Skůtr, nebo autobus?

To taky není Monkey, ale to jste asi poznali.

Veselo bylo.

I Believe I Can Fly.

Blik.

Takhle to dopadne, když nikdo neorganizuje parkování.

Šťastní přeživší.

Skupinová foto kokořínsko.

Skupinová foto - výměna fotografa.

Blízké setkání třetího druhu, prej uhni, nebo tě sejmu.

Skalní byt vybudouvaný ze sklepení Hrádku Harasov vybudouvaným snad ve 14stol. Hradní pán prý nechal postavit pod hradem mlýnské kolo a přikázal, že jej musí roztočit krev popravených hrdlořezů, kteří mu zneuctili a zabili překrásnou dceru.

Harasov rybník a oblíbené přírodní koupaliště.

No vypadá to romanticky, ale bydlet bych tam asi nechtěl (nemá to totiž garáž).

Pane ochraňuj mne od pokušení v podobě dábělského YX 140 se závodní vačkou sajícího z bezedné studnice hříchu skrze Mikuni original.

Kovboj skončil s obracením pocestných na víru v Monkey a chystá se na cestu na základnu.

Po návratu ze spanilé jízdy pokračuje sbližování.

Jak se patří klobásky a gulášek nechyběli a potěšily nejednoho z nás.

Se všemi se tešíme na shledanou na ročníku 2014.

Doplnění, akce Kovbojovo Motoranch 2013 se dostala do regionálního plátku Mělnicko, a to rovnou na první stranu.

25.07.2013 00:00 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek