logotyp

Jirka Sup - přestavba motor ZONGSHEN 125ccm

Tak máme tu další přestavbu motoru, která probíhala současně s tou mojí. S Jirkou jsme si vyměňovali průběžně cenné zkušenosti a tak se nám to oběma nakonec povedlo ke spokojenosti :).

Zkusím popsat to co vím, Jirka určitě po přečtení článku doplní nějaké ty autorské korekce :)

Jirka do toho šel v mnoha ohledech s větší odvahou než já, to je na fotkách hned vidět.

- Použitý motor je ZONGSHEN 125ccm bez el. startéru (přesný typ snad nějak doplníme). 4 rychlosti, typ řazení v době psaní článku neznámý, předpokládám, že 1-N-2-3-4. Jirka udává výkon motoru ohavných 13 koní což tento stroj pasuje zatím na steroidovou královnu portálu 50ccm.net :).

- Rám, první pokus o roztažení (známe tanečky s heverem) skončily u Jirky prasknutím svárů na obou stranách. Přešlo se tedy na ostřejší kalibr a vařilo se autogenem u kamaráda v autodílně. Jirka vrátil pravou stranu na místo a roztahoval jen levou stranu + převařil prasklé sváry. Upravovali se úchyty kapotáže na levé straně a do kapotáže se vybrušoval oblouček pro levou trubku rámu.

- Koleno sání, původní průměr sání 20mm vyměněno za průměr 25mm. Karburátor Jirka použil ten, co dostal k motoru. Je to nějaký nějaký karburátor na 125ccm s průměrem difuzoru 26mm. Sportovní vzduchový filtr nahradil původní plastový válec.

- Elektrika, předělávalo se čidlo zařazená rychlosti, které v motoru nebylo. Vyměněn nový regulátor dobíjení FXD 125cm (to ještě rozebereme v samostatném článku). Jirka trochu laboroval nad zapojením magneta neseděly barvy drátů. Trubka umístěna na jiné místo viz fotky, musela udělat místo chladiči.

- Olejový chladič motoru je umístěný na úchytu klaksonu (budeme řešit v dalším článku), zatím je chladič v testování.

- Motor je pro eliminaci vibrací uložen na gumovém loži (rozebereme později v samostatném článku).

- Rozeta na motoru byla 15zubů, vyměněna za 16zubů.

- Výfuk, Jirka vyndaval restrikci výfuku (řez na třech místech, vyndání restrikce a povaření zpátky). Má to nějaký vliv na zvuk, zda na výkon zatím neznámo.

- Spojka, nevypínala, nevím jak nakonec vyřešeno, Jirka mluvil o kratším lanku.

- Díly převážně od Karla Kouska z www.multimoto.cz (svět je malý :).

První testovací jízda skončila bohužel havárií na štěrku která se neobešla bez škod (např. ulomená start páka). Pohroma byla naštěstí už zažehnána a moto má v době psaní článku za sebou prvních úspěšných 30km.

Kolik přestavba stála nevím přesně, Jirka mluvil něco o 8000,-

Gratulace Jirkovi a Vivat Ostrava!

Vzdálenost krytu rozvodů od rámu

Hlava

Chladič zepředu

Je to krasavec :)

Už pěkně v laku s motorem

Rám bez motoru

Rám bez motoru

Pravá strana

Pravá strana

Poměřování po vaření

Detail sváru levé trubky

21.03.2012 01:53 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek