logotyp

Díl druhý - omyl 1P52FMI-F

Rešerše na internetu byla opravdu velkolepá. Hodně jsem se dozvěděl ale bohužel ne úplně všechno co bylo potřeba ...

Že 1P54 nemá elektrický startér už víme, takže logicky jsem začal pátrat po verzi tohoto motoru se startérem. Že to bude až taková bída jsem nečekal. Začal jsem hledat v českých eshopech, kde jsem se jakž takž porozhlédl potom co se nabízí. Bohužel úroveň technických popisků motorů na českých webech je značně tragická. Omezuje se na popis motoru ve stylu "špičkový bezproblémový motor výkon 6,4 kW horní startér" a obrázek, na kterém je mnohdy úplně jiný motor a ještě ke všemu bez startéru.

Cesta analytika k vytouženému cíli

Přistoupil jsem tedy k problému odpovědně a začal jsem si zapisovat všechny typy na ten "On" pravý motor a postupně k nim sbírat informace a ověřovat. Brzy jsem se dostal na takovou úroveň, že už jsem byl schopen podle obrázku poznat o jaký motor se jedná a jestli vyhovuje požadavkům (což na programátora myslím je docela pokrok :). Při vyřazování adeptů jsem zjistil několik zajímavých věcí. Například na Čínských webech pokud si přepnete do angličtiny máte pocti, že ta firma vlastně nic nenabízí. Když si chcete opravdu počíst, musíte nechat do rozsypaného čaje Čínských soudruhů zakousnout google překladač. Na Čínském internetu jsem také zjistil většinu podstatných informací o některých motorech, které se v překladech do angličtiny a dalších jazyků jaksi vytratili (že by opak tolik omýlané Čínské cenzury?). Geniální služba google obrázky s vyhledáváním podle obrázku rovněž velmi pomohla při tomto mém dlouhodobém průzkumu a nakonec sehrála klíčovou roli při sehnání toho pravého motoru (ale to trochu předbíhám :)

Oslovení českých prodejců

Asi po měsíci pravidelného checkování internetu a sepisování adeptů a vyškrtáváním těch kteří sice vypadali, ale nakonec se nekvalifikovali na postup do finále jsem objevil motor, který podle všeho vypadal jako "On". Trošku problém byl ovšem v tom, že na Českém ani Evropském internetu o něm nebyla zmínka. Začal jsem tedy se stejným postupem jako u přestavbové HID sady a s oslovováním všech prodejců motorů v Čechách a čekal na spásnou pozitivní odpověď.

Dobrý den,
dokážete prosím objednat horizontální motor Lifan, nebo alternativu s elektrickým startérem, například jako je tento?:
Lifan: 1P52FMI-F
Displacement:124.65ml
Compression ratio: 9.7:1
Primary reduction: 3.350
Bore*Stroke: 52.4mm*57.8mm
Max. Net Power & Rotating Speed: 6.2kw/7500r/min
Rated Power & Rotating Speed: 6.0kw/7000r/min
Max. Torque & Rotating Speed: 9.3N.m/4500r/min
Min. Fuel Consumption: ≤367g/kw.h
Idling Speed: 1500r/min
Ignition: CDI
Starter:Electric starter/Kick starter
Lubrication: Pressure/splash
Transmission: 4 speed
viz například: http://www.lifanth.com/en/products-a-services/lifan-engine/horizontal-engine/103--1p52fmi-f1p52fmh-f.html

Ideálně 125 nebo 138 ccm

Prosím o zaslání typu motoru, ceny a termínu možného dodání
Děkuji za odpověď případně nabídku nějaké alternativy z vaší nabídky.

Ozvala se postupně většina poptaných, ale kladnou odpověď jsem dostal pouze od pana Kaltounka z Lmj motors který mi nabídl, že mi 1P52FMI-F objedná a doveze přímo z Číny.

Inu neměl jsem moc na výběr a nabídnuté cena do 7500,-Kč včetně dopravy a dodací doba cca 6 týdnů se jevila jako přijatelná, takže jsem na to kývl a dohodli jsme se.

Rána pod pás

Doba ubíhala pomalu a zvyk je zvyk, takže jsem ještě občas oprášil vyhledávací kolečko s uloženými klíčovými výrazy protáhl světové i Čínské vyhledávače a bohužel jsem narazil na jednu dost podivnou záležitost. Na nějakém Čínském webu kde se o 1P52FMI-F psalo (samo sebou čínsky), byla zmínka o něčem čemu říkaly poloautomatická převodovka. Bohužel mé nejhorší obavy se potvrdili a ukázalo se, že můj vysněný motor má sice řadičku, ale nemá mechanickou spojku (kvalty se tam kopou jen tak :-O a spojka je zřejmě odstředivá). Takže další prozření a další zkušenost. Když je na motoru řadička, co má osu uprostřed a kvalty se tam "šlapou" špičkou dolů a patou nahoru (navíc jde řadit dokola N-1-2-3-4-N-1-2..) tak to je pro mou ZIPP PRO 50 "šlápnutí" vedle. Nebudu přece svůj stroj degradovat na nějakej skútr (hluboká omluva všem skútrařům :).

Nedalo se nic dělat, panu Kaltounkovi jsem se omluvil a nabídl mu kompenzaci za zmařený obchod. On to odmítl a ujistil mě, že motor bez problémů prodá a že si nemám dělat starosti a já jsem s pocitem značného zklamání stál zase na začátku :/.

 

P.S. Dnes 31.1.2012 mi přišel od pana Kaltounka email, že má motory 1P54FMI-F skladem. Tak se zdá, že se dodávka s Číny docela zdržela, nicméně, pokud by jste o tento motor někdo stál, tak zkuste na  http://www.lmjmotors.cz

22.01.2012 16:50 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek