logotyp

Netrvalo to ani tak dlouho :)

Hned po návratu z Korsiky jsem začal pracovat na naplnění mého snu. Jak koupit Afriku, když nemáš ani korunu, ale máš odhodlání na rozdávání :).

Už na Korsice jsem byl totálně s financema na suchu. Fond na motorky byl vyčerpán a ještě jsem musel sáhnout (proti svému přesvědčení) do rodinného rozpočtu, abych se vůbec dokázal vrátit domů. Je tedy jasné, že budu muset na to nějak jinak.

Na úvod malé shrnutí toho jak trh s Afrikami v Čechách funguje. Všichni víme jak je to s Afrikou, je to starý, skvělý a nesmyslně předražený motocykl. Každý kdo ho má, je rád že ho má a prodat ho nechce, takže v inzerci se válí spíše takové výkřiky, jako ''Prodám Africa Twin RD07 pěkný stav 120.000,-'' (jinými slovy, kdyby se náhodou našel nějakej magor kterej by mi dal 120 tak asi se jí teda vzdám no :). Samozřejmě není nikdo kdo by tyhle peníze za 20 let starý motocykl s najetým čtvrt milionem kilometrů dal, takže ony inzeráty si tam prostě jen tak leží. To samo o sobě by až tak ničemu nevadilo, kdyby ovšem to nemělo destruktivní vliv na uvažování těch kteří Afriku mají, a skutečně by ji chtěli z nějakého (i když pro mně nepochopitelného :) důvodu prodat. První co každý z nás udělá je, že se podíváme za kolik že se ten náš miláček ''prodává'' a najednou máme sice naprosto falešný, ale velice lákavý pocit, že bychom na ní mohli vydělat majlant a snad i tolik, že bychom si za ni koupili novou :). Přibude tedy další inzerát s fotkama Afriky a naprosto nesmyslnou cenou o který nikdo nezavadí. Tohle zjistit nedalo žádnou práci, ale jak z toho ven? Je jasné, že pokud chci Afriku koupit, musím jít po inzerátech, které na internetu už nějakou dobu leží (to tedy vlastně skoro všechny :) a zjistit, zda je to jen výkřik, nebo majitel chce skutečně Afriku prodat, no a pak je nutné majitele uvést citlivě do reality a to jak ohledně stavu jeho motocyklu (což samozřejmě předpokládá, že máte patřičné znalosti a ne jen plácáte nesmysly), tak ohledně jeho reálné prodejní ceny.

Já jsem měl velké štěstí, hned první Afrika na kterou jsem se jel podívat (přesněji vrak Afriky, ale rozhodně ten model který jsem chtěl), byla zřejmě nešťastná koupě málo česky mluvícího čínského lékaře (dnes už jsou z nás přátelé) a přirozeně si s ní nevěděl rady a chtěl se jí zbavit, nebo ji vyměnit, za něco co možná nebude taková modla, ale bude se na tom dát jezdit. Bohužel také byl zasažen pocitem, že to co má je drahokam a možná za to i jako za drahokam zaplatil (to se zatím nesvěřil), nicméně byl ochoten vyjednávat. Vyjednávali jsme zhruba 14 dnů a abych to zkrátil, on má mého vymazleného Dominátora (první model 1988), já mám jeho Afriku a ještě jsem tedy musel přitlačit, nějaké peníze, ale už to byla částka kterou jsem dokázal sehnat.

Zní to primitivně, ale primitivní to věřte mi nebylo.


Tak udělal jsem první krok k tomu abych měl Afriku, ale čeká mne jich ještě mnoho abych mohl jezdit na Africe, ale já jsem trpělivý a cílevědomý, tak to nakonec dám :).

Ještě cesta na Africe domů, převážel jsem ji tedy jen asi 30km, ale i tak jsem zažil krušné chvíle. Palivové čerpadlo odešlo po 100 metrech (kontakty, klasika), vyřešil jsem odstavením čerpadla. Zatáčet nešlo vůbec, trochu se to zlepšilo když jsem nafoukal do kol nějaký ten vzduch, ale ložiska v krku takto mrtvá jsem ještě nezažil. Nebrzdilo to. Když jsem vyjel na hlavní, ozývali se z motoru zvuky, jako kdybych za sebou táhl na řetězu kolejnici (lidé se otáčeli :). Ale přežil jsem a Afrika také.

I přes tu bídu nutno uznat, že na té krátké cestě jsem pochopil, proč jsou z Afriky všichni tak podělaní. I když je na šrot, pořád je to mezi motocykly aristokrat a svezení i na takto tragicky zanedbaném stroji je zvláštním duchovním zážitkem :). Prostě jak na ni sedneš a chvíli jedeš, máš najednou pocit, že bys na ní objel svět.

Spotřebák na šrot. Z motoru teče olej, převodovka hučí a motor je zkrátka na celkovou GO. Kapotáže a sedačka na repas, ale to není nic s čím bych si neporadil.

Kupuji s tím, že počítám, že do tohohle kusu železa padne hodně peněz, ale určitě se budu snažit ji aspoň nějak zprovoznit a svézt se, než to vezmu z gruntu.

Cesta domů, pořád se štípu jestli se mi to nezdá a fakt je to pravda. Když štípání nepomáhá, jdu se podívat do dílny a pohladit si ji :)

19.07.2016 00:00 radek

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek