logotyp

Honda Monkey - upgrade kit předního světlometu

Cílem tohoto projektu bylo vytvořit upgrade kit pro světlo HONDA Monkey, Jincheng JC 90, Lifan, Skyteam a jiné deriváty tohoto oblíbeného motocyklu, který bude více učesaný a nebude obsahovat tachometr a spínačku (ty budou na motocyklu umístěny na speciálním panelu)

Vzhledem k potřebě vyhovět legislativě, tento upgrade kit zachovává parabolu, patici žárovky a přední sklo z původnéího světlometu. Upgrade je plně neinvazivní a zpětně kompatibilní. To v praxi znamená, že všechny jednotlivé komponenty jsou záměnné s původními a můžete je tedy libovolně kombinovat a můžete se kdykoli vrátit k původnímu světlu, nebo jeho části.

Upgrade kit se dá rovněž použít na opravu stávajícího poškozeného světlometu (popraskaný rámeček, vylámané úchyty atp). Na fotografiích je vidět rovněž držák světlometu, kterým se zabývá tento článek.

Jako vždy, vše začíná od návrhu, zde jsem přirozeně strávil nejvíce času, na druhou stranu, tento čas je třeba strávit jen jednou, kdežto třeba broušení, nebo povrchová úprava jsou pro další výrobu opakované a velmi odporné činnosti :)

První byl vyroben rámeček, použil jsem pro začátek materiál PLA (kukuřičný škrob), protože se s ním skvěle pracuje a je velmi houževnatý, trvanlivý a jako bonus 100% ekologicky odbouratelný. Jedinou jeho nevýhodou pro tento projekt je horší tepelná odolnost.

Tisk těla světlometu, ten válec uprostřed je podpora, které pomáhá, aby se výtisk v horní části nepropadl, nakonec se vylomí.

Tisk je dokončen, trval přes 8 hodin.

Tohle je ten šťastný okamžik, kdy to co jsem si vymyslel, najednou držím skutečně v ruce. Pocit k nezaplacení.

Světlo jsem obrousil, abych dosáhl hladký povrch. Existuje na to i rychlejší a efektivnější metoda, ale je třeba speciální chemikále, kterou jsem pro PLA zatím nekoupil a hlavně chtěl jsem si vyzkoušet, co to obnáší opracovat díl ručně. PLA je velmi houževnatý materiál a broušení je nekonečné.

Tohle je už v plniči. Na povrchu zástalo pár míst nedokonale obroušených, takže jsem se rozhodl se do toho pustit ještě jednou. Byla to ale bohužel chyba, po druhém kole broušení dopadl povrch hůře, než po prvním. Zkrátka bez chemického procesu, nebude povrch nikdy, zcela hladký, takže chemii na příště musím pořídit. No je to pilotní výrobek, tak je třeba na něm odladit postupy a druhé světlo už bude bez chyb.

Lakování, tohle už je po druhém broušení a už vím, že povrch nebude dokonalý.

Barvu hedvábný mat jsem použil schválně. Nejen proto, že se mi líbí a hodí se k motorce, na kterou jsem světlo dělal, ale také proto, že tato barva se na slunci ohřeje nejvíce ze všech a jsem zvědavý, jestli v létě světlo vydrží teplo od žárovky a ještě rozpálený povrch od slunce, nebo jestli budu muset použít jiný tepelně odolnější materiál, jako například ABS, nebo PET.

S výsledkem jsem nadočekávání spokojen a připadá mi, že se světlo tvarově i konstrukčně povedlo. Dokonce bych řekl, že je pevnější a robustnější, než to originální a mohlo by i více vydžet.

Samozřejmě je to pilotní projekt. A protože se osvědčil, hned se pustím do návrhu světel vlastního designu, které také budou využívat parabolu a čelní sklo ze seriových reflektorů, ale více se odvážu v konstrukci. Rozestavěných motorek tu mám hromady a jsem moc rád, že nebudu muset všechna ta světla kupovat :).

Na fotografiích je rovněž vidět universální držák na světlo, což je samostatný projekt, který rozvíjím v jiném článku

28.12.2017 Upgrade kit jsem měl celou sezonu 2017 na mé Gorille, spolu s originální docela těžkou skleněnou parabolou Jincheng a originálním kovovým stříbrným rámečkem. Vznikla za tím účelem další verze držáku na vidlice Jincheng. Vše fungovalo na mnoha cestách které jsme podnikl i v docela velkých vedrech na 1* z čehož mám velkou radost. K původnímu světlu se už určitě nevrátím :).

18.03.2016 00:00 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek