Napsal jsem Karlovi delší email se seznamem věcí které mně trápí, dostal jsem seznam dílů které budu muset objednat a udělal objednávku. Přesto, že je multimoto opravdu levný obchod, tisícova jenom zasyčela.
Koupil jsem,
- Nový stator magneta (6 civek), ten můj se po opravě zase rozletoval a navíc přehořel jeden závit na cívce.
- Stahovák magneta
- Gufero a velký o kroužek na víčko rozvodů za volnoběžkou magneta
- Olej
Stažení magneta dle očekávání nebyla žádná legrace. Největší problém jsem měl se zafixováním rotoru magneta, abych povolil zajišťovací matici magneta (nakonec pomohly obří sikovky viz fotky níže, který mi půjčil soused). Stahovák fungoval v pohodě, ale po stažení magneta jsem zjistil, že volnoběžku startéru nepřetáhnu přes klínek v ose klikové hřídele, který zajištuje, aby se magneto na kónusu klikovky neprotáčelo. Když selhaly všechny metody, jak klínek dostat ven, přišla na řadu vrtačka. Klínek jsem navrtal jedničkou vrtákem zepředu, naklepl do něj ocelovou jehlu a pak ho poklepem vypáčil. Šel opravdu ztuha, takže nějaká snaha dostat ho ven pomocí kleští by byla naprosto marná. když jsem sundal volnoběžku, ukázalo se, že gufera jsou překvapivě dvě. Jedno větší vzadu a jedno menší vepředu. Obě vypadaly naprosto nepoškozené a nově, ale pro jistotu jsem se pokusil sehnat v místním železářství to větší které mi chybělo, ovšem bezúspěšně. Už bylo po páté, ale nechtěl jsem to vzdát, tak jsem ještě na internetu našel adresu Kovboje z www.motochina.cz, který mně napadlo, že ho bude mít vyrazil jsem k němu do Cítova.
První návštěva u Kovboje by vydala na samostatný článek a rozběhla se tam velká vlna událostí. Nicméně, abych neodbíhal od tématu, gufero Kovboj sice měl, ale nebylo to to správné, ovšem ujistil mě, že to moje je v pořádku a není ho třeba měnit. Motor jsem tedy celý složil s tím, že jsem vyměnil menší gufero na klice a velký o kroužek pod víčkem rozvodů a doufal, že to zabere.
Nutno ještě podotknout, že po otevření víčka rozvodů pod magnetem na mně vypadl kousek hliníkového karteru, nepodařilo se mi určit odkud se ulomil, ale možná má s tekoucím olejem nějakou souvislost.
Další práce pokračovali v projití elektroinstalace, měření a hledání kde je příčina přehořeného drátu magneta a neustálého rozletovávání spojů na cívkách. Už je mi jasné, že dobíjení bude s tímto vším souviset a že pravděpodobně všechny tyto závady mají společnou příčinu, jen ji najít.
Prošel jsem všechno několikrát, proměřoval jednotlivé dráty a nic moc jsem nenašel. Jediné co jsem obbjevil byl podezřelý hnusně zakroucený a ledabyle zasvorkovaný spoj asi pěti plusových drátů, který byl přímo uprostřed husího krku pod nádrží. Celý jsem ho tedy předělal a proletoval. Že by byla příčina v něm se mi ale nezdá.
Úspěch této akce byl jak se později ukázalo nevelký, ale jedna podstatná záležitost se stala, a to, že jsem u Kovboje viděl motor, který by se mi hodně líbilo do ZIPPky dostat. No uvidíme, zda to je reálné. Každopádně motor co mám začínám hodně nenávidět.