logotyp

Přetěsnení klikové hřídele a hledání zkratu

Magneto už je zase rozletované, asi moje oprava nevydržela teploty, které pod krytem magneta jsou (i když to moc nechápu, protože cín se taví někde kolem 200°C) . Z motoru teče olej proudem do skříně magneta, takže je to na větší zásah. Jdu dělat objednávku na Multimoto.

Napsal jsem Karlovi delší email se seznamem věcí které mně trápí, dostal jsem seznam dílů které budu muset objednat a udělal objednávku. Přesto, že je multimoto opravdu levný obchod, tisícova jenom zasyčela.

Koupil jsem,

- Nový stator magneta (6 civek), ten můj se po opravě zase rozletoval a navíc přehořel jeden závit na cívce.

- Stahovák magneta

- Gufero a velký o kroužek na víčko rozvodů za volnoběžkou magneta

- Olej

Stažení magneta dle očekávání nebyla žádná legrace. Největší problém jsem měl se zafixováním rotoru magneta, abych povolil zajišťovací matici magneta (nakonec pomohly obří sikovky viz fotky níže, který mi půjčil soused). Stahovák fungoval v pohodě, ale po stažení magneta jsem zjistil, že volnoběžku startéru nepřetáhnu přes klínek v ose klikové hřídele, který zajištuje, aby se magneto na kónusu klikovky neprotáčelo. Když selhaly všechny metody, jak klínek dostat ven, přišla na řadu vrtačka. Klínek jsem navrtal jedničkou vrtákem  zepředu, naklepl do něj ocelovou jehlu a pak ho poklepem vypáčil. Šel opravdu ztuha, takže nějaká snaha dostat ho ven pomocí kleští by byla naprosto marná. když jsem sundal volnoběžku, ukázalo se, že gufera jsou překvapivě dvě. Jedno větší vzadu a jedno menší vepředu. Obě vypadaly naprosto nepoškozené a nově, ale pro jistotu jsem se pokusil sehnat v místním železářství to větší které mi chybělo, ovšem bezúspěšně. Už bylo po páté, ale nechtěl jsem to vzdát, tak jsem ještě na internetu našel adresu Kovboje z www.motochina.cz, který mně napadlo, že ho bude mít vyrazil jsem k němu do Cítova.

První návštěva u Kovboje by vydala na samostatný článek a rozběhla se tam velká vlna událostí. Nicméně, abych neodbíhal od tématu, gufero Kovboj sice měl, ale nebylo to to správné, ovšem ujistil mě, že to moje je v pořádku a není ho třeba měnit. Motor jsem tedy celý složil s tím, že jsem vyměnil menší gufero na klice a velký o kroužek pod víčkem rozvodů a doufal, že to zabere.

Nutno ještě podotknout, že po otevření víčka rozvodů pod magnetem na mně vypadl kousek hliníkového karteru, nepodařilo se mi určit odkud se ulomil, ale možná má s tekoucím olejem nějakou souvislost.

Další práce pokračovali v projití elektroinstalace, měření a hledání kde je příčina přehořeného drátu magneta a neustálého rozletovávání spojů na cívkách. Už je mi jasné, že dobíjení bude s tímto vším souviset a že pravděpodobně všechny tyto závady mají společnou příčinu, jen ji najít.

Prošel jsem všechno několikrát, proměřoval jednotlivé dráty a nic moc jsem nenašel. Jediné co jsem obbjevil byl podezřelý hnusně zakroucený a ledabyle zasvorkovaný spoj asi pěti plusových drátů, který byl přímo uprostřed husího krku pod nádrží. Celý jsem ho tedy předělal a proletoval. Že by byla příčina v něm se mi ale nezdá.

Úspěch této akce byl jak se později ukázalo nevelký, ale jedna podstatná záležitost se stala, a to, že jsem u Kovboje viděl motor, který by se mi hodně líbilo do ZIPPky dostat. No uvidíme, zda to je reálné. Každopádně motor co mám začínám hodně nenávidět.

Krásný nový stator magneta

Řetěz startéru

Megasikovky, se kterými jsem držel rotor magneta, abych povolil zajišťovací matici magneta. Tedy přesněji, já jsem povoloval a manželka držela, když neudržela šel držet soused a ten už udržel :)

Navrtání a páčení klínku

Rozkuchání a rozbalení drátů v husím krku pod nádrží

Spoj drátů (+) uprostřed husího krku, který se mi nezdál, takže jsem ho pro jistotu předělal.

26.05.2012 00:00 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek