logotyp

Oprava Moto Guzzi California Vintage (2006)

Dostal se ke mě na opravu motocykl kamaráda mého kamaráda Moto Guzzi California 1100 Vintage (2006) s údajnou závadou spojky. Už po diagnostice bylo jasné, že tak jednoduché to nebude :). Začal jsem jako vždy prostudováním servisního manuálu a jak se ukázalo Guzzi má u tohoto modelu docela zajímavý způsob, jak vyndat motor z rámu. Prostě dáte motorku na zvedák, přikurtujete motor na špalek a rozeberete motorku kolem až Vám zůstane jen ten motor. Opravíte motor a pak to zase všechno složíte zpátky. Je to elegantní a přímočaré řešení, jen poněkud časově i prostorově náročné :).

Už v rámci diagnostiky po zjištění symptomů jsem určil jako možnou závadu buď ustřižených šest šroubů co drží setrvačník na klikové hřídeli, nebo uštíplý čep klikové hřídele (naštěstí bylo to těch šest šroubů). Každopádně tato závada (u guzzi jak se nechal slyšet nejeden servis nevídaná), obnáší hlavně hodně práce, díly stály pouze cca 30Kč. Vše se podařilo a Guzzi zase spokojeně hltá další kilometry.

Začalo to diagnostikou, původně inzerovanou závadu spojky jsem vyloučil po pár minutách diagnostiky

Začínám rozborku, všechny díly se musí řádně označit a uložit, dále udělat dokumentaci jak se motocykl bude skládat zpět a nezbytnou fotodokumentaci

Zbytek rámu s přední vidlicí se po odstrojení zvedl do výšky a už mám přístup k motoru

Moment překvapení a je to jasné, je to těch šest šroubů na klice :/

Šrouby jsou utržené střihovým namáháním

Než se motor zastavil tak klika, středící čep setrvačníku a setrvačník doznaly značných tvarových změn :/

Vyndání šroubů jsem provedl navrtáním středu a pak vytahovákem na šrouby, šlo to celkem ladně :)

Šrouby jsou venku

Nastala diskuze jaké šrouby použít, nakonec jsme se rozhodl (když jsou k dispozici) použít šrouby s vyšší pevností 12.9 oproti původním 10.9

Kontrola opotřebení spojky

Kontrola spalovacího prostoru, a stavu honování válců endoskopií

Vyznačení časování válců, původní značky vzaly za své

Dotažení šroubů jsem provedl na moment stanovený v servisní dokumentaci, šrouby jsou samozřejmě na lepidle, jako ostatně většina šroubů na guzzi :)

Kompletace spojky a převodovky. Na spojku jsem si musel vyrobit dva přípravky bez kterých to moc nejde, jeden na kompresi pružin a druhý na vystředění komponent spojky

Skládám

Oprava drobností, jako vytopeného relé blinkrů

Už se to blíží do finále

Poskládáno zahřáto a jdu to projet

Je to krasavice

Relé blinkrů vyrezlo, bylo třeba znovu upevnit planžetu hlavního kontaktu

Dále jsme zjistil nefunkční koncový spínač přední brzdy, který jsem vyměnil

Na žádost zákazníka jsem provedl něco přes 200km testovací jízdu k mecovi na chalupu a zpět (tomu se říká spojit příjemné s užitečným :)

Guzzi jsem po cestě nijak nešetřil, pokdu se má závada projevit, tak ať je to raději ještě u mě, vše ale šlape jak má :)

Vybrané články:

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home
Nákupní košík
položek v košíku: 0
peněz v košíku: 0 Kč

Created by © 2019 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek