logotyp

Zrcátka (... nevidím zlo ...)

ZIPP PRO 50 je koncepcí supersportovní motocykl (zalehávačka) zrcátka má tedy upevněná na přední kapotáži a výhled dozadu je značně omezený. Inu u supersportu přece nepotřebujete koukat do zrcátek, protože jedete tak rychle, že za vámi určitě nikdo není :) ...

Jak ale víme, ZIPP PRO 50 patří k těm méně nadupaným supersportům a tak se nám může snadno stát, že nás bude někdo předjíždět že? No upřímně, děje se to pořád, pokud náhodou nepotkáte traktor, nebo cyklistu, tak jste pořád na konci předjížděcího "potravního" řetězce.

Ohledně zrcátek na ZIPPce mám následující teorii. Možná jste si všimly zvláštního zvyku českých řidiču, že když dojíždějí zezadu vozidlo, které jede výrazně pomaleji než by si oni přály nalepí se asi metr za něj a snaží se ho vší svou mentální silou roztlačit. Přirozeně to dělají proto, aby řidiče před sebou naštvali. V Číně a Polsku se to zřejmě děje také, proto konstruktéři ZIPP PRO instalovali zrcátka takovým způsobem, aby za motocyklem vzniknul obrovský mrtvý bod, do kterého se všichni tito prudiči schovají. Dokonce i kdyby řídili obrovský obytný autobus, při pohledu do zrcátka je zkrátka nespatříte. Nevidíte jejich zarudlé opuchlé tváře, roztěkané zorničky besnící šílenstvím, ani jejich zběsilé blikání a šinete si to v poklidu dále svým tempem. Geniální :)

Ovšem přecijen se může stát, že by snad někdo z nás z čirého masochyzmu chtěl vidět ty hrůzy které se dějí při jízdě za ním, pak pomůže následující úprava levého zrcátka, kterou jsem záhy po zakoupení ZIPPky realizoval a osvědčila se. Postup je zhruba následující:

Zakoupil jsem zrcátko na mrtvý bod. Konkrétně to bylo, WIDE ANGLE MIRROR od PLUS car accessories. Dovozce z HONG KONGU je firma prexim-megaplex s.r.o. a koupil jsem ho myslím v Globusu za něco kolem 40,- Kč (v balení byly dvě). Zrcátko má obdelníkový tvar s kulatými rohy. Sklo zrcátka jsem vyloupnul z plasového soklu (je přilepené na kapce silikonu a jde to trošku ztuha, ale neprasklo). Poté jsem ho nalepil oboustranou páskou na polystyrenovou destičku co jsem doma našel o tlouštce asi 1cm. Potom jsem nožem polystyren kolem zrcátka obříznul. Aby byl výhled dozadu optimální, zbrousil jsem spodní (polystyrenovou) stranu zrcátka smirkovým papírem pod úhlem (je třeba brousit, zkoušet, brousit zkoušet brousit zkoušet až je to ok). Protože se polystyrenový sokl pomocného zrcátka odrážel v hlavním zrcátku, oblepil jsem ještě výsledný "výrobek" černou plastovou izolační páskou a přesahy ořízl ostrým nožem, čímž zrcátko získalo na vzhledu. K nalepení do levého horního rohu levého zrcátka jsem použil zase oboustranou pásku.

Pomocné zpětné zrcátko výhled do levého zrcátka omezuje jen minimálně a i když samozřejmě efekt není bůhví jaký, vidím za sebou v pomocném zpětném zrcátku zhruba polovinu čelní masky nalepeného prudiče, který v hlavním levém ani pravém zrcátku vidět není. Úprava se v provozu osvědčila a můžu ji doporučit. Pokud jste to někdo vyřešili elegantněji, budu rád, když se o tom podělíte s ostatními v diskuzi .

21.01.2012 20:50 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek