logotyp

25.3.2012 Zajížděcí výlet

Tak jsem se dneska vydal na menší výlet, abych ověřil v praxi novou sérii úprav na moto. Nic moc velkého, jen asi 60km.

Jirka Sup mě trochu navnadil, udělal si dneska výlet do hor a zastihl jsem ho telefonem někde uprostřed cesty. Taky čekal na tmu, aby ověřil jak mu to svítí. Říkal, že moto jede krásně, akorát ztratil svůj tuningový sportovní filtr, takže trochu pokažená radost. Inu my co sedláme ZIPP PRO 50 jsme na ztrácení zvyklí, ale pokaždé stejně děláme "jakože" nás to překvapí :).

Doufám, že budu mít více štěstí a dnes nic neztratím. Plán byl dojet někde k Řípu, udělat pár fotek a domů. Nakonec se mi tam nějak nechtělo, tak jsem jen tak jezdil v okolí Mělníka a čekal na tmu. Po cestě jsem ještě poladil lanko spojky, kterou mám od přestavby úplně vyšroubovanou a stejně bere jen tak tak. Budu to muset časem nějak podložit a nebo koupit kratší lanko.

Hlavní změnou na dnešní vyjížďku je asi nové rozeta (16 zubů) kterou jsem včera pozdě večer instaloval a uspěl jsem i přes to, že mne všichni varovali, že budu muset koupit nový řetěz. Kolo mám skoro nadoraz vepředu, ale rozetu jsem celkem v pohodě nasadil. Dokonce jsem pak retěz ještě trochu utahoval. Mám teď napínací matice na kyvce zašroubované tak, že konec šroubů akorát lícuje s matkou (ostatně na hlavní fotce u tohoto článku je to vidět). 16zubů rozeta už motorku hodně uklidnila. Občas tedy podřadím i trojku, i když úplně nutné to není motorka táhne kopce i na čtyři (jen když jedu opravdu pomalu). Podstatnou změnou je, že se snížili otáčky tak si myslím, že to bude asi ještě míň žrát. Problémy se čtyřkou a brzděním motorem úplně ustaly (myslím, že to bylo tím, že původní rozeta na motoru nebyla přesně k řetězu a tak 100% neseděla). Maximální rychlost co jsem to dneska prohnal byla někde kolem 90km/h myslím, že to půjde přes stovku, ale to až po úplném zajetí. 

Další změna se týkala konečně "zprovozněného" dobíjení. Nakonec po celodením bádání, měření a zkoušení snad všeho jsem konzultoval problém s Jirkou Supem kterého napadlo zkusit přehodit dráty (fáze) od cívek z magneta. Zkusil jsem a opravdu dobíjení najelo. Sice to není ještě úplně optimální, ale alespoň to svítí. Všude na internetu jsem se sice dočetl, že je to jedno a nemá to na nic vliv, ale bohužel v mém případě při otočení drátu dával regulátor dobíjení asi 5V a proud sotva na rozsvícení kontrolek na přístrojovce. Po dnešním výletu kdy jsem po ujetí 50km ještě 2x startoval vše fungovalo jak má (nutno dodat, že mám zatím v předním světle jen jednu 35W žárovku).

Co mi opravdu dělá radost je podsvícení budíků, myslím, že projekt se docela dost povedl a tento velký nedostatek ZIPP PRO 50 se podařilo vyřešit na 1*.

Dneska jsem taky sáhl do rezervy myslím až skoro na dno (párkrát to i zakuckalo) a v současné konfiguraci mohu potvrdit doměnku, že na rezervu se dá ujet asi 20km. U pumpy jsem tankoval skoro plnou (měl jsem strach, aby se benzín v zatáčkách nevylejval) a vešlo se tam 10,1 litru (něco tam asi ještě bylo a nebylo uplně plno, takže nádrž má opravdu těch 11 litrů :). Spotřebu v záběhu úplně spočítat nedokážu, ale bude málo přes tři litry. Nutno podotknout, že to byl cca všechno najeté s 14 zubů rozetou a motor se dost vytáčel. 

Prvních 300km mám tedy za sebou a teď už za ni můžu trochu brát :). 

Hezká že?

Myslel jsem, že v dnešní době internetu radioamatéři vymřeli. Zdá se, že ne všichni :)

Podvečer nad dolním tokem Vltavy

Tudy to asi nepůjde. Další silnice co končí v poli, hlavně že dělící čára je nakreslená, kdyby proti mě vyrazil z pole třeba kombajn :).

Podsvícení za dne, docela příjemné nemuset na to mžourat :)

25.03.2012 20:59 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek