Jirka Sup mě trochu navnadil, udělal si dneska výlet do hor a zastihl jsem ho telefonem někde uprostřed cesty. Taky čekal na tmu, aby ověřil jak mu to svítí. Říkal, že moto jede krásně, akorát ztratil svůj tuningový sportovní filtr, takže trochu pokažená radost. Inu my co sedláme ZIPP PRO 50 jsme na ztrácení zvyklí, ale pokaždé stejně děláme "jakože" nás to překvapí :).
Doufám, že budu mít více štěstí a dnes nic neztratím. Plán byl dojet někde k Řípu, udělat pár fotek a domů. Nakonec se mi tam nějak nechtělo, tak jsem jen tak jezdil v okolí Mělníka a čekal na tmu. Po cestě jsem ještě poladil lanko spojky, kterou mám od přestavby úplně vyšroubovanou a stejně bere jen tak tak. Budu to muset časem nějak podložit a nebo koupit kratší lanko.
Hlavní změnou na dnešní vyjížďku je asi nové rozeta (16 zubů) kterou jsem včera pozdě večer instaloval a uspěl jsem i přes to, že mne všichni varovali, že budu muset koupit nový řetěz. Kolo mám skoro nadoraz vepředu, ale rozetu jsem celkem v pohodě nasadil. Dokonce jsem pak retěz ještě trochu utahoval. Mám teď napínací matice na kyvce zašroubované tak, že konec šroubů akorát lícuje s matkou (ostatně na hlavní fotce u tohoto článku je to vidět). 16zubů rozeta už motorku hodně uklidnila. Občas tedy podřadím i trojku, i když úplně nutné to není motorka táhne kopce i na čtyři (jen když jedu opravdu pomalu). Podstatnou změnou je, že se snížili otáčky tak si myslím, že to bude asi ještě míň žrát. Problémy se čtyřkou a brzděním motorem úplně ustaly (myslím, že to bylo tím, že původní rozeta na motoru nebyla přesně k řetězu a tak 100% neseděla). Maximální rychlost co jsem to dneska prohnal byla někde kolem 90km/h myslím, že to půjde přes stovku, ale to až po úplném zajetí.
Další změna se týkala konečně "zprovozněného" dobíjení. Nakonec po celodením bádání, měření a zkoušení snad všeho jsem konzultoval problém s Jirkou Supem kterého napadlo zkusit přehodit dráty (fáze) od cívek z magneta. Zkusil jsem a opravdu dobíjení najelo. Sice to není ještě úplně optimální, ale alespoň to svítí. Všude na internetu jsem se sice dočetl, že je to jedno a nemá to na nic vliv, ale bohužel v mém případě při otočení drátu dával regulátor dobíjení asi 5V a proud sotva na rozsvícení kontrolek na přístrojovce. Po dnešním výletu kdy jsem po ujetí 50km ještě 2x startoval vše fungovalo jak má (nutno dodat, že mám zatím v předním světle jen jednu 35W žárovku).
Co mi opravdu dělá radost je podsvícení budíků, myslím, že projekt se docela dost povedl a tento velký nedostatek ZIPP PRO 50 se podařilo vyřešit na 1*.
Dneska jsem taky sáhl do rezervy myslím až skoro na dno (párkrát to i zakuckalo) a v současné konfiguraci mohu potvrdit doměnku, že na rezervu se dá ujet asi 20km. U pumpy jsem tankoval skoro plnou (měl jsem strach, aby se benzín v zatáčkách nevylejval) a vešlo se tam 10,1 litru (něco tam asi ještě bylo a nebylo uplně plno, takže nádrž má opravdu těch 11 litrů :). Spotřebu v záběhu úplně spočítat nedokážu, ale bude málo přes tři litry. Nutno podotknout, že to byl cca všechno najeté s 14 zubů rozetou a motor se dost vytáčel.
Prvních 300km mám tedy za sebou a teď už za ni můžu trochu brát :).