logotyp

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Tak přátelé, jak říkal můj děda, komu není rady až se ucho utrhne :). Motorka s motorem Zongshen 250ccm byla opravdu pecka najezdili jsme spolu mnoho šťastných kilometrů, ale je čas jít dál a jak je o mě známo, nenechám se dlouho pobízet.

Původně bylo v plánu předělat převodovku v motoru na pětikvalt, ovšem únavné čekání na ty správné stromečky se proměnili v příležitost na prodej mého motoru a koupě motoru o třídu vyššího Loncin 250ccm OHC. Tento motor má v sobě rovnou pětikvalt a jako bonus ještě startovačku, která se může hodit například při problémech s baterií na delších cestách. Ono totiž roztlačit v jednom dvě pade není až taková legrace jak by se mohlo někomu zdát :). Samozřejmě co je pro mně důležité, motor jde do obrátek podstatně razantněji než stávající Zongshen a má zase o několik koní navíc, zkrátka sportovní duch provází tohoto černého krasavce ve všech ohledech.

Jak už to u mě bývá, rozhodnutí padlo rychle a nemusím ani říkat, že to byla láska na první pohled. Přestavbu jsem tentokrát už nedělal před barákem na chodníku, ale u Kovboje na dvorku. S přestavbou jsem začal v pondělí kolem půl desáté ráno kdy jsem ke Kovbojovi dorazil na motorce s původním motorem. V brašnách a tankvaku jsme měl nářadí a díly. Venku už počasí nic moc, takže pověstné teplé prádlo se opravdu hodilo. Kovboje jsem se snažil svou přítomností co nejméně obtěžovat, ale i tak myslím, že toho ten den moc neudělal :). Ve čtyři už jsem odjížděl s naladěným motorem domů. Inu uložení motoru je stejné a drobné prostorové rozdíly rám v pohodě pobral. Musím podotknout, že přestavba se tentokrát obešla zcela bez komplikací a nový motor i když mám najeto jen pár desítek kilometrů mi dělá radost a posouvá hranice CH.M.B. 01 do nových rovin (zatím ještě ne zcela prozkumaných).

Doplnění 19.10.2012

Tak už máme najeto několik set km a jsem opravdu šťastný, že jsme do toho šel. Základní zkušenosti prozatím popíšu v krátkosti v bodech.

- Krouťák (suběktivně cca stejný jako Zongshen)

- Otáčky, max. otáček jsem ještě nedosáhl, protože na motoru je potřeba udělat ventily a směs jsem taky ještě nevychytal. Odhadem je to zatím cca o dva tisíce otáček více než Zongshen (bude to něco kolem 11-12tis). Nové italské CDIčko, které mám zatím jako topení pod sedačkou by mohlo z motoru vyrazit až 15tis. Zásadní rozdíl je v rychlosti jak jde motor za plynem. Zongshen šel pěkně, ale tohle OHCčko to je zase úplně někde jinde.

- Startování, motor studený startuje mnohem lépe a ochotněji než Zongshen (v podstatě okamžitě i při teplotách do 10stupňů). Startér točí plynule a poměrně lehce (u Zongshenu baterka musela motor dost přemlouvat).

- Stabilita motoru při podřazování je lepší, Zongshen když jste podřadili motorku citelně brzdil, takže se muselo opatrně na spojku při podřazování jinak hrozila držka :).

-Maximálka motorky stoupla o pěkných 20km v hodině, takže už jsme na trojnásobku nejvyšší povolené konstrukční rychlosti, ale počítám, že z motoru ještě něco vyrazím.

- Zrychlení, tady je znatelná asi největší změna oproti Zongshenu. Závodní srdce tohoto motoru se nezapře stovku udělá okamžitě. Někdy to zkusím změřit, ale jsem si jist, že to bude na čínskou 50ku čas nevídaný ;)

Rozborku už mám nacvičenou, takže přestavba šla od ruky. Nový motor má trochu větší hlavu, ale vešel se bez potíží.

Ještě z druhé strany

Zongshen jde do výslužby

V pozadí Monkey by Kovboj

Trochu bláta z čtyřkolkové historie motoru

A tady už ho máme v plné kráse.

07.10.2012 00:00 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek