logotyp

Zprovoznění na sezonu

Jasně, že je to dost težké, mít doma Afriku a jen se na ni koukat a nemoci se ani pořádně projet. Co je to za otázku? To je snad jasné, že jsem se do toho hned pustil :)

Jediné co bylo třeba udělat před rozborkou, byl přepis a to jsem zvládl velice rychle. Technická proběhla bez problémů, protože jak víme na technické se nic důležitého nekontroluje. Musíte mít jen na všem správné popisky a musí vám to všecko blikat a svítit, což Afrika dělala.

Pak nastalo odstrojení a soupiska toho co je potřeba koupit a opravit, než skutečně vyjedeme na silnici. Nebudu se tady rozepisovat o tom, že při odstrojování vylézaly na povrch další a další problémy. To se prostě dalo čekat a s tím jsem i Afriku kupoval a počítal s tím. Ničím jsem se nestresoval, prostě jsem si jen užíval krásnou práci na odblešení mého nového úžasného motocyklu :).

Po odstrojení jsem začal motorem. Endoskopie prozradila, že zadní válec byl nedávno měněn, to je dobrá zpráva. Dá se očekávat, že při té příležitosti někdo motoru věnoval nějakou péči. Většina dílů motoru včetně karterů je označena bílou fixou. Z toho jsem usoudil, že motor měl někdo v parádě a rozebíral ho kompletně. Rukopis a použití originálních těsnění místo prasáckého silikonu ukazuje, že to asi nebylo v Čechách :), to je další dobrá zpráva. Z motoru teče olej jako Dunaj, naštěstí to byla jen prkotina kterou jsem dokázal rychle odstranit bez vyndavání motoru z rámu. Přední válec je vyběhaný, ale tlaky má v servisním limitu a stejné, jako zadní který vypadá podle stavu honování jako nový. Z toho jsem vydedukoval, že někoho napadlo vyměnit pístní kroužky. Po tom co se ukázalo, že tlaky jsou OK a unik oleje není způsoben poškozením karterů, nebo něčím jiným, co bych musel řešit akutní rozborkou, se mi na tváři usadil úsměv jako rohlík. Tak já opravdu ještě letos budu jezdit! Ventilové simerinky budou rovněž nové, žádné stopy po stékání oleje po ventilovém dříku nejsou patrné ani u jednoho ventilu. Ventilové vůle byly nastaveny mimo limit, ale soudím, že to dělal někdo aniž by si přečetl v manuálu jak to má být nastavené a udělal to tak nějak od oka. Nutno ještě podotknout, že na vyndání svíček jsem si musel vyrobit speciální svíčák na malou golu. Už jsem po něm toužil na Dominátoru, kde byla také svíčka tragicky přístupná, tak jsem to vyřešil jednou pro vždy výrobou malého nástavce, který budu vozit s sebou jako příslušenství malé gola sady. Všechny čtyři svíčky byly celkem dobré, ale radši jsem je vyměnil.

Další na řadu přišlo palivové čerpadlo. Tomu se zapekly kontakty v podstatě ihned jak jsem se s motorkou rozjel k domovu. Čerpadlo jsme rozebral, kontakty částečně zrepasoval a nastavil, udělal jsem novou kabeláž, čerpadlo vyčistil a funguje jak má (příští sezonu by mělo stačit jen vyměnit kontakty za nové). Zapojení čerpadla bylo napřímo, to v praxi znamená, že čerpadlo jede i když se motor netočí. To je samozřejmě dobré pro studené starty, ale nedokážu domyslet, jaké by to mělo důsledky na dlouhých cestách, takže jsem zprovoznil obě zapojení a jen přepojením konektoru můžu mít čerpadlo napřímo, nebo tak jak je zapojené v originále.

Karburátory. Tak tady moc veselo nebylo :/. Jedna membrána je na kraji lehce protržená od toho jak karburátor někdo špatně složil. Pokud bych to tak nechal, určitě bude prasklina časem pokračovat. Novou membránu jsem ani neuvažoval, dal bych za ni nejspíše jako za celou Afriku, takže jsem sháněl celé karburátory. Nesehnal jsem ale zrovna na RD07. Kamarád co se stavoval u mě pro díly mi řekl, že má kouzelné lepidlo a že s ním membrány lepí a že to drží v pohodě roky, takže volba jasná, hned jsem se k němu objednal :). Karbecy prošly kompletním odhnojením v ultrazvuku, nastavením do výchozího nastavení podle servisního manuálu a pak jsem vyrazil na odborné lepení. Synchronizace karburátorů nebyla zdaleka taková sranda jak jsem si představoval. Můj hydrostatický přístroj se ukázal jako na dvouvál problematicky použitelný a prostě jsem to do nuly nedostal. Ale i tak motor vrní pěkně a až budu mít budíky na podtlaky tak to ještě zkusím jednou.

Tripmaster si nepamatoval hodiny a nastavení. Je to u tohoto přístroje bohužel častý problém, nezbylo tedy než ho rozebrat a vyměnit na základní desce všechny kondenzátory, které ztratily v průběhu času kapacitu. Kondenzátory jsem koupil v ps electronic a výměna přesto, že jsou to SMD proběhla celkem snadno i s mojí ne příliš sofistikovanou mikropájkou. Oprava pomohla. Když už jsem byl v tom, vyměnil jsem všechny žárovky podsvícení budíků a tripmasteru.

Mezitím mi přišel spotřebák, hlavně tedy ložiska do krku řízení, které už měly ciferník, jako hodiny na kostele, musely být původní a byly na tom opravdu zle. Když jsem sundal kola, čekalo na mne opět milé překvapení. Ložiska v kolech jsou nová a jsou to značková japonská ložiska KOYO co se dávají do prvovýroby. To opět ukazuje na zahraniční servis. Pro jistotu jsem ložiska vyndal, odloupal prachovky a přidal do originální vazelíny trochu Prolongu. Lanko a převodovku náhonu tachometru jsem také kompletně odhnojil a namazal osvědčenou Prolong vazelínou, abych se k tomu už nemusel v příštích letech vracet.

Pak už to byly jen drobné opravy elektriky (nefungovala sahara a pár dalších věcí), vyčištění dráhy řetězu (řetězovka ještě chvíli vydrží), Výměna brzdové kapaliny a tak. Olej který minulý majitel vyměnit a nenajel na něm nic jsem dal zpátky, byla by škoda ho měnit. Tedy suma sumarum, kromě hromady  servisní práce, na zprovoznění nebyly třeba žádné velké investice.

A jde se jezdit.

Update 18.10.2016

Naježděno už mám spousty, musel jsem ještě poladit několik věcí. Předně jsem sundal hlavní stojan kterej neustále v terénu o něco mlátil a byl celkově k nesnesení (sundání stojanu znamenalo rozborka půl motorky). 3,4 a 5 kvalt už jsou hlučné, takže musím udělat komplet převodovku. Nerozhodl jsem se zda to udělám teď v zimě, nebo ještě sezonu 2017 odjezdím. Asi podle toho jaké výlety se pojedou příští rok a  jestli bude něco z toho na Africe. Co se týká lakování, zalíbila se mi tak jak je a měnit barvu na vysněnou trikoloru v dohledné době nebudu (proč dělat z motorky která vypadá originálně, motorku kterou má každý a ještě za to dát ranec :). Ohledně okufrování na cestování jsem zatím nijak nepokročil. Do velkých kufrů se mi chce čím dál méně. Asi bych nejradši něco malého co by mohlo být až nad výfukem, aby to motorku zbytečně nerozšiřovalo.

Jinak je Afrika motocykl neskutečně obratný v terénu a rovněž živý a přítulný i na silnici. Kdybych se nebál, že si ho v území nikoho v těžkém terénu otluču, tak bych snad ani jiné enduro nepotřeboval :).

Africa Forever

 

Tradiční čekání před STK, vše proběhlo bez problémů a můžeme jít rozebírat :)

Tahle v igelitu zabalená věc je palivové čerpadlo, proč ho někdo dal do igelitu co vypadá jako pytel na mrtvoly? Možná proto, že je fakt mrtvé :/.

Kontakty čerpadla po základní opravě, jsou ale stejně brzy na výměnu

A tohle je o pár hodin později, dokonce jsem čel do sebe a čerpadlo jsem i povrchově vyleštil (tedy to co šlo)

Pohled na honování zadního válce, jo je tam pěknej škrábaneček, ale pořád lepší, než přední, ten je už vyleštěnej na plešku.

Karburátorům jsem věnoval zvláštní péči

Koupali se v ultrazvuku aspoň tři hodiny, aby byly jako nové

Dokonale čisté, v každém detailu, ta pude za plynem jako šlak :)

kamarád Štěpán mi odborně lepí membránu jeho speciálním osvědčeným modelářským vteřinovým lepidlem.

Součástky na opravu tripmasteru, rovnou jsme mu i rozšířil funkci aby ukazoval na display okamžitou rychlost. Dělá se to přidáním smd rezistoru na kontakty oznacene SPD

Deska trimpasteru už s odpájenými kondíky které se budou měnit. No odpájení není asi ten správný výraz :), sundavá se to trochu jinak, zasvěcení vědí a nezasvěcené nebudu děsit :).

Už si pamatuje hodiny

A nově už i ukazuje rychlost. Proč je tato funkce od výroby vypnutá se mě neptejte. Asi je to proto, že funguje jen v km/h a to i při přepnutí tripmasteru na míle. Stejně si to i Angláni zapínají, jak jsem se dočetl na UK foru o Africe, prý lepší v km, než drátem do voka.

Nová ložiska do krku řízení, osvědčená a relativně levá All Balls

Sundavání ložisek z prvovýroby je vždycky hroooznej porod

Vyčištěná převodovka náhonu tachometru

U ložisek jsem sundal prachovky a přidal ke stávající vazelíně prolong

Pak všechno pořádně vyčistit

A usadit zpátky

Ani pod krytem řetězu nesmí zůstat smítko, šak to dělám pro sebe :)

No a to je ta nejhezčí fáze, všecko pořádně naleštiti a už čekám až dorazí Kominík a půjdeme pořádně zakrosit do území nikoho, abych ji zase mohl znovu umejt

02.08.2016 00:00 radek

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek