logotyp

Díl pátý - přestavba

Takže motor jsem konečně sehnal, v sobotu má být pěkně, tak půjdu nato. Dal jsem si za úkol celou přestavbu a následné zajíždění podrobně zdokumentovat (něco jako fotonávod). Tak uvidíme jak se mi to bude dařit.

V první fázi jsem si připravil pracovní prostor, kterým je v mém případě chodník před barákem (garáž bohužel zatím nemám). I přes tyto (někdo by řekl) ne příliš příjemné podmínky, jsem se na přestavbu těšil snad víc než na samotné ježdění, takže si to hodlám pořádně užít. Inu jdeme nato.

2012-03-17 - Zatím tady jsou jen vybrané fotky z přestavby (i tak je jich požehnaně), na fotonávod se vrhnu později, myslím, že i v této podobě je to docela vypovídající.

Výchozí stav před zahájením přestavby, doufám, že to není poslední pohled an zkompletovaný stroj :)

Sundané kapotáže, přední kapotáž šla celá dolů bez rozdělávání, stačilo jen odpojit konektory a odšroubovat šrouby, původně jsem vyndal i žárovky, ale to se ukázalo jako zbytečné. Gumopastové, nebo z čeho to je konektory potkávacích světe se mi úplně rozdrolili v ruce, zatím jsem je nechal tak jak jsou, budu tam dávat LED potkávačky, tak to budu řešit při tom.

Zas takový rozdíl mezi těmi motory na první pohled není :), dokonce se mi zdálo, že 50ka je trochu širší, než TZH.

Magneto v TZH127FMI má 6 cívek jako originální v 139FMB

A už je z toho dětské odrážedlo :)

Vymontovaný motor 139FMB

Ufo

Poměření nového motoru

Hlava motoru se dotýká kostry, což by způsobovalo bordel a vybrace. Rám bude třeba upravit.

ZIPP PRO 50 zaparkovaná v kufru Peugeot 807 (vlastně ani nepotřebuju garáž)

Jarda Kopal mistr svářeč dělá na rámu

Jde mu to parádně

Roztažený rám před lakováním

Tohle bych heverem nikdy nedokázal

Navařená výstuha jistí pevnost rámu po roztažení. Z mnoha dostupných variant jsme se rozhodli pro navaření výztuhy do ohybu rámu těsne před koleno výfuku (motor a kapotáže jsem si vzal naštěstí na vaření s sebou, jinak by se dalo težko určit kam výztuhu dát. Výfuk jsem bohužel nevzal, tak to bylo trochu o nerva jestli jsme výztuhu dali správně. Jinak by to doma jistila pilka na železo.

Stříkání použil jsem autolak ve spreji a rám jsem předtím očistil a odmastil benzínovým čističem (jak tak koukám, kostra by chtěla celá přestříkat soudruhům z číny se nepodařilo barvu dát úplně všude (asi spěchali na oběd).

Nalakováno, schnout to bude 12 hodin, takže pokračování zítra

Dneska je ten velký den, kdy to bude konečně vrčet (snad)

Vedle hlavy je skoro cenťák místa

Motor sedí perfektně, díky Jardo

Pořádně utáhnout. Ty stříbrné šrouby mi dali na garančce, původní jsem bohužel někde ztratil. Motor se hodně sklidnil, když byl na všech čtyřech šroubech :)

Uzemnit

Dávám koleno z původního motoru, to co bylo v krabici s novým TZH je krátké

Světlost původního kolena je výrazně větší, než u kolena které bylo k motoru, to mne celkem překvapilo, ještě to poměřím přesně

Světlost příruby karburátoru je 19mm (nemám ten originální karburátor, už při sestavování motorky mi dali jiný, původní se p. Kohoutovi prý nějak nezdál)

Světlost původního kolena je 22mm

Sesazování

Dotažení a hotovo

Karburátor je přesně na stejném místě, takže nebude třeba ani nijak upravovat úchyt vzduchového filtru. Na radu Karla Kouska nechávám původní filtr, bude mít větší odolnost při deští než pitbajkové papíráky (už mám pár hodin v dešti naježděno a je fakt, že prostor kolem filtru dost plaval)

Připojit startér

Rozeta má 14 zubů oproti původním 12ti, takže i když jsem zadní kolo skoro na max. posunul dopředu řetěz nejde přetáhnout přes rozetu, Takže jsem musel rozetu sundat, nasadit řetěz a rozetu zpátky (se zařazeným neutrálem dotáhnout rozetu je fakt zábava :)

Našponovat řetěz

namontovat nakopávačku z původního motoru (ta k TZH vypadá dost sociálně)

Nádrž na místo

Poslední kontrola

Jdeme na tóóóóóó, dlouho očekávaný okamžik prvního nastartování. Napřed jsem to zkusil se sitičem, motor naskočil na třetí šlápnutí a zní fakt pekelně. S tou 50kou se to nedá srovnávat. Do výfuku pere jako by ho chtěl roztrhat, ale bohužel nějak nejde vůbec do otáček. Nechal jsem ho na volnoběhu asi 3 minuty. Druhý start už bez sitiče vypadal zcela jinak. Motor chytil na první drc a okamžitě vyletěl do otáček. Rachot pekelnej, myslel jsem, že se ty trubky rozletí :). Na polechtání letí do otáček s mnohem větší razancí než 50ka. Nádhera... nechal jsem ho bublat 10 minut na volnoběh (otáčky se postupně stabilizovali a hurá to projet. Musel jsem překonat menší obtíže se spojkou, která nevypínala. Nakonec se mi to podařilo přitáhnout kroutíkem u páčky a už vypíná. Nejde zařadit jednička, jde tam rovnou dvojka, tak rozjíždím na dvojku a má to odpich vetší, než s 50kou na jedničku. Myslím, že kdyby za ni vzal tak půjde z placu i na dvojku na prdel :). Projel jsem to jen do trojky, řazení jde hodně blbě, nahoru nohou vůbec, bude to chtít ještě poladit a možná ještě přitáhnout spojku, jinak je to ale mazec nad všechna očekávání :) Níže video jak to vrčí:

Zakapotováno

02.03.2012 13:52 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek