logotyp

Díl čtvrtý - Polska rulezzzzz.

Léto uběhlo jako voda a zima klepe na dveře. Ohledně motoru zatím žádný posun, takže jsem to už pomalu vzdal a už ani tak často na netu nehledám. na zimu jsem motorku zaplachtoval a zapomněl. Všechno se ale zase rozvířilo k magickému datu 14.1.2012...

Začalo to zase jednou v noci prohledáváním internetu (čtvrtá ráno ideální čas na hledání motoru). Tentokrát jsem se dostal na Polskou verzi Aukra (allegro.pl) přes nějaký odkaz z polského fóra o značce ZIPP. Při brouzdání jsem objevil několik zajímavých motorů, které na podzim na internetu nebyly. Ukázalo se, že se jedná o nové modely některých značek a dva z nich vypadali nadějně. Po chvíli jsem jeden z nich vyřadil protože ho prozradila páka řazení s osou uprostřed a zbyl mi jako favorit motor totálně bez označení o kterém se vědělo snad jedině to, že je to 125ka a že má 7.8kW (11koní) "NOWE SILNIKI DO CHIŃSKICH POJAZDÓW O POJEMNOŚCI 125cc". No abych úplně nekřivdil Robertovi Jakielkovi (což je ten polský prodejce) jak jsem později měl možnost zjistit v jeho garáži zarovnané až po strop krabicemi s motory má toho tolik, že se nedivím, že do krabic ani nekouká :).

Cena v inzerátu byla podezřele neuvěřitelných 650 zł. což jsou na české necelé 4000,- a za to tady moc výběr motorů není. Vše o co jsem se zajímal bylo přes 5 a kolikrát i kolem 8 tisíc.

Lámu ledy i jazykové bariéry

První nesmělý kontakt na prodejce ve stylu prosím o informaci o jaký typ motoru jde, jaké má řazení (1-N-2-3-4) - to z fotky nepoznáte a můžete ho dodat do České Republiky byl v češtině doplněný google překladem do polštiny. Odpověď "Witam Tak (1-N-2-3-4), można odebrać osobiście" bohužel zaváněla výletem.

Další dotaz byl kolik cívek má stator alternátoru, odpověď zase v krátkosti :) "2 CEWKI". No co, to mne nezastaví, u Karla Kouska jsem se přesvědčil, a Polská fóra potvrdila, že cívky se dají přehodit z původního motoru. Hlavně že má správné řazení a velký výkon a startér nahoře a vůbec prostě jsem ho chtěl (no aby ne po tolika měsících hledání a tolika zklamáních :). Začal jsem tedy přemýšlet o výletu.

Vivat Świdnica

Google maps změřil vzdálenost z mého bydliště do Świdnice cca 250km. Jede se přes Jizerky, tak to bude krásnej vejlet. Ještě jsem si vzpomněl na jednoho človíčka co jsme si nedávno navzájem postěžovali jaká je to bída, že motor co chceme nikdo nevyrábí. Napsal jsem mu tedy podrobnosti a že kdyby o něj měl zájem, tak jako tak tam jedu a můžeme se podělit o dopravu. Inu nakonec se to neutřáslo, protože byl zrovna v nemocnici, ale pro svůj kousek si každopádně jedu. Datum jsem stanovil na 18.1. protože to byl jediný den v širokém okolí kdy mělo být pěkné počasí a tentokrát se předpověď opravdu vydařila.

Přes hory a přes doly aneb proplétání se mezi lyžaři

Kdo mě zná ví, že vstávat před 11 dopoledně jsou pro mne muka která podstupuji minimálně kdy a s velkou neochotou. Na tento výlet jsem vstával ale už v 6:00 což potvrzuje moje nadšení pro věc :). Zprávu, že pro motor jedu jsem poslal den předem večer a ráno ještě nebyla odpověď, takže to bylo trochu s nervem, jestli tam nepřijedu políbit kliku. Zastávka č.1 ve směnárně na Václaváku proběhla velmi rychle vlezl jsem hned do té první a zeptal se jestli mají 690 zlatek. Pán odvětil že ano, druhá otázka kolik budu platit a kolik jsou poplatky. Pán prohlásil, že poplatky jsou 100Kč, třetí otázka jestli mi to dá bez poplatků, nebo mám jít vedle, pán odvětil že ano a hurá na cestu. SMS od Roberta, že je doma a že můžu přijet dorazila až za polskými hranicemi. Odepsal jsem, že děkuji a že už jsem v podstatě tam. To už jsem měl za sebou kličkování mezi lyžaři v Harrachově několik zácp (naštěstí jen těch na silnici) zkušenost, že když přejedete přes hranice do Polska nemusíte si toho ani všimnout (úplně jsem zapomněl, že jsme už vlastně v EU a že hranice už nejsou, i když bych přísahal, že když jsem tam byl naposled, tak mi ještě polský strážník na hranicích čuměl do kufru).

Garáž plná motorů

Na místo jsem dorazil s cca hodinovým zpožděním oproti původnímu plánu, ale cestu jsem si opravdu celkem užil. Robert bydlí ve vesnici která podle google má nezpevněné cesty a tak jsem si to představoval trochu jako divoký východ, ale skutečnost nebyla zase tak rozdílná od vesnic v Čechách. Akorát značené ulice tam nějak nemají a vesnice roztahaná na 5Km to se čísla blbě hledají. Robert se hned do telefonu nabídl, že pro mne přijede, ať zastavím někde na křižovatce, což mne celkem potěšilo. Bydlí v rodinném domku se dvěma garážemi našlapanými motory až po strop. Po úvodní přátelské konverzaci mojí lámanou polštinou přede mě postavil krabici abych mohl zkontrolovat zboží a vyrazit na cestu domů. Hned po rozbalení mne bohužel jediná čitelná nálepka na motoru utvrdila v tom, že na vysněné řazení 1-N-2-3-4 můžu zapomenout (řazení je bohužel 4-3-2-1-N-4-3-2... atd atd. Takže dokola a ještě dolů s neutrálem mezi čtyřku a jedničkou. Inu po tom co už jsem dneska zažil jsem opravdu neměl chuť Robertovi poděkovat a odjet s prázdnou, takže jsem se rozhodl, že se holt budu znovu učit řadit (doufám, že aspoň ostatní věci co mi o motoru napsal jsou pravda). Takže to máme 4,5 hodiny tam, 10 minut na místě a teď tedy zase 4,5 hodiny domů (člověk musí být opravdu nadšenec aby to podstoupil).

Cesta domů mám to v kufru

Cesta domů ubíhala (jak už to bývá) výrazně rychleji. Měl jsem spoustu času plánovat svoji malou motorovou revoluci, ale to musí počkat stejně až do jara. Abych to shrnul, shánění motoru byla opravdu velkolepá akce, ale vytrvalost se nakonec vyplatila. Až Vám někdo bude říkat, že něco nejde, není a podobně, tak si vzpomeňte na tento seriál a moje útrapy.

Další informace pouze pro uzavřenou společnost, pokračování po registraci

Tento seriál má samozřejmě pokračování, je v něm popsána vlastní přestavba včetně podrobných fotografií postupu, možná úskalí a zkušenosti z provozu ZIPP PRO 50 se "skoro" ideálním motorem TZH157FMI. Jediné co musíte udělat je zaregistrovat se a můžete číst jak to bylo dále :).

Aktualizace 6/2012:

CH.M.B. aneb všechno je jinak

31.01.2012 23:59 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů