logotyp

Díl třetí - nová naděje Zongshen ZS154FMI-3

vzalo to nějakej čas, než mně mé pátrání zase posunulo o krok dále. Nová naděje se tentokrát objevila v čechách a to nedaleko místa kde bydlím a vzala na sebe podobu motoru Zongshen (stejná značka jako původní motor v ZIPPce)...

Objevil jsem ho náhodou na webu http://www.multimoto.cz s velmi skromným popisem a téměř žádnými technickými parametry, nicméně mé poučené oko odhalilo, že by se mohlo jednat o novou naději. Jedinou překážkou mohl být dolní startér, kde jsem si nebyl jist, jak by upevnění motoru vycházelo vzhledem ke kostře ZIPPky. Naneštěstí Karel Kousek majitel eshopu se zrovna v době kdy jsem motor objevil rozhodl, že potřebuje dlouhou dovolenou a tak jsem musel počkat, než se vrátí z motorkářského výletu se svou BMW. Hned po jeho návratu (cca za 14 dnů) jsem mu zavolal a domluvil si schůzku, že přijedu a zkusíme ho poměřit, jestli by pasoval.

Ruda u Rakovníka

V teplém letním odpoledni jsem vyrazil ke Karlovi na smluvenou schůzku. Cesta do Rudy (zhruba 40km) byla vcelku příjemná projížďka a po chvíli hledání jsem zakotvil před domkem v postranní ulici a potřásl si ruku osobně s velkým Karlem Kouskem :).

Rozborka sborka, měření

Na Karlovi je vidět hned na první pohled, že je to osoba zasvěcená motku prohlédl zkušeným okem a rozhodl, že to musíme hodit do dvora a poměřit. Motor vypadal v reálu moc pěkně a myslím, že by mu to v ZIPPce slušelo, verdikt ovšem bohužel zní...

Nevejde :/

Levá trubka rámu, na které sedí motor by se musela kvůli dolnímu startéru celá předělat. Bohužel by to nebylo o nějakém "jednoduchém" roztažení v které jsem doufal, ale opravdu o výrobě celé trubky nové (delší a vést ji jinou cestou). Při rozborce Karel ještě ověřil kompatibilitu zapalování (ukázalo se, že motor má 6 cívek stejně jako stávající 50ka, takže s elektrikou nebude problém, zbývá tedy jedině dořešit náš drobný konstrukční problém.

Projížďka na Pitbiku s 1P54FMI

Karel asi viděl moje zklamání a tak možná aby mne rozveselil, půjčil mi Pita svého synka, který byl osazen 1P54FMI motorem (abych si ozkoušel jak mi to pak potáhne :). Nevím, jestli to bylo specifickými parametry Pita (menší kola, jiné převody) ale výkon se oproti mé 50ce jevil naprosto brutální. Na polechtání stroj vyrážel kupředu, že jsem na něm sotva vlál :). Inu musím říct, že mne to dost namotivovalo. Jestli mi to takhle pojede, tak to bude mazec.

Mistr svářeč aneb jak na čínskou trubku

Po testovací jízdě jsme se opět vrátili k trubkám a Karel rozvinul nápad, že má nějakého kamaráda který by trubku mohl vyrobit. Těžko se tomu věří, ale za pár minut jako na zavolanou onen známý "zázračný svářeč" se najednou objevil mezi dveřmi. Začaly jsme tedy diskutovat problematiku ve třech a postupně ukuli plán, jak se úprava provede a padl i termín. Pravda musel jsem oba do toho trochu tlačit a bylo zjevné, že oba pánové jsou hodně zaměstnaní a moc se jim do toho nechce :/. Čekala mne akorát záruční prohlídka po 2000 km takže jsme se dohodli, že si ji zařídím ještě s 50kou a pak, že si zavoláme ohledně termínu převaření a přezbrojení. Mezitím uběhlo několik hodin a slunce už zapadalo, takže byl čas vyrazit na cestu k domovu.

Cesta domů se smíšenými pocity

Na cestě domů se už trochu ochladilo, a tak jsem pomalu přehazoval kilometry 50kovou lžící a měl jsem alespoň čas na přemýšlení. Akce vypadala velkolepě, náročně, ale nadějně. No ale musím si to ještě v  klidu promyslet a kouknout se na netu na konkrétní parametry toho Zongshena (už vím že je to ty ZS154FMI-3).

Tudy cesta nevede

Doma se mi to všechno ještě rozleželo a nakonec jsem se rozhodl akci nepodstoupit. Jedním z argumentů proti, který určitě měl velkou váhu bylo to, že jsem našel parametry onoho ZONGSHENU na internetu a ukázalo se, že má "jen" 5.6Kw oproti 6.4Kw u 1P54FMI a když už se má podstoupit taková velkolepá akce, zdálo se mi, že přínos by mohl být i větší.

Takže opět slepá ulička a tentokrát mi něco říká, že jsem snad vyčerpal všechny možnosti a v ZIPPce žádné pořádné železné srdce bít nebude. Nová naděje vyhasla.

22.01.2012 16:54 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek