Objevil jsem ho náhodou na webu http://www.multimoto.cz s velmi skromným popisem a téměř žádnými technickými parametry, nicméně mé poučené oko odhalilo, že by se mohlo jednat o novou naději. Jedinou překážkou mohl být dolní startér, kde jsem si nebyl jist, jak by upevnění motoru vycházelo vzhledem ke kostře ZIPPky. Naneštěstí Karel Kousek majitel eshopu se zrovna v době kdy jsem motor objevil rozhodl, že potřebuje dlouhou dovolenou a tak jsem musel počkat, než se vrátí z motorkářského výletu se svou BMW. Hned po jeho návratu (cca za 14 dnů) jsem mu zavolal a domluvil si schůzku, že přijedu a zkusíme ho poměřit, jestli by pasoval.
Ruda u Rakovníka
V teplém letním odpoledni jsem vyrazil ke Karlovi na smluvenou schůzku. Cesta do Rudy (zhruba 40km) byla vcelku příjemná projížďka a po chvíli hledání jsem zakotvil před domkem v postranní ulici a potřásl si ruku osobně s velkým Karlem Kouskem :).
Rozborka sborka, měření
Na Karlovi je vidět hned na první pohled, že je to osoba zasvěcená motku prohlédl zkušeným okem a rozhodl, že to musíme hodit do dvora a poměřit. Motor vypadal v reálu moc pěkně a myslím, že by mu to v ZIPPce slušelo, verdikt ovšem bohužel zní...
Nevejde :/
Levá trubka rámu, na které sedí motor by se musela kvůli dolnímu startéru celá předělat. Bohužel by to nebylo o nějakém "jednoduchém" roztažení v které jsem doufal, ale opravdu o výrobě celé trubky nové (delší a vést ji jinou cestou). Při rozborce Karel ještě ověřil kompatibilitu zapalování (ukázalo se, že motor má 6 cívek stejně jako stávající 50ka, takže s elektrikou nebude problém, zbývá tedy jedině dořešit náš drobný konstrukční problém.
Projížďka na Pitbiku s 1P54FMI
Karel asi viděl moje zklamání a tak možná aby mne rozveselil, půjčil mi Pita svého synka, který byl osazen 1P54FMI motorem (abych si ozkoušel jak mi to pak potáhne :). Nevím, jestli to bylo specifickými parametry Pita (menší kola, jiné převody) ale výkon se oproti mé 50ce jevil naprosto brutální. Na polechtání stroj vyrážel kupředu, že jsem na něm sotva vlál :). Inu musím říct, že mne to dost namotivovalo. Jestli mi to takhle pojede, tak to bude mazec.
Mistr svářeč aneb jak na čínskou trubku
Po testovací jízdě jsme se opět vrátili k trubkám a Karel rozvinul nápad, že má nějakého kamaráda který by trubku mohl vyrobit. Těžko se tomu věří, ale za pár minut jako na zavolanou onen známý "zázračný svářeč" se najednou objevil mezi dveřmi. Začaly jsme tedy diskutovat problematiku ve třech a postupně ukuli plán, jak se úprava provede a padl i termín. Pravda musel jsem oba do toho trochu tlačit a bylo zjevné, že oba pánové jsou hodně zaměstnaní a moc se jim do toho nechce :/. Čekala mne akorát záruční prohlídka po 2000 km takže jsme se dohodli, že si ji zařídím ještě s 50kou a pak, že si zavoláme ohledně termínu převaření a přezbrojení. Mezitím uběhlo několik hodin a slunce už zapadalo, takže byl čas vyrazit na cestu k domovu.
Cesta domů se smíšenými pocity
Na cestě domů se už trochu ochladilo, a tak jsem pomalu přehazoval kilometry 50kovou lžící a měl jsem alespoň čas na přemýšlení. Akce vypadala velkolepě, náročně, ale nadějně. No ale musím si to ještě v klidu promyslet a kouknout se na netu na konkrétní parametry toho Zongshena (už vím že je to ty ZS154FMI-3).
Tudy cesta nevede
Doma se mi to všechno ještě rozleželo a nakonec jsem se rozhodl akci nepodstoupit. Jedním z argumentů proti, který určitě měl velkou váhu bylo to, že jsem našel parametry onoho ZONGSHENU na internetu a ukázalo se, že má "jen" 5.6Kw oproti 6.4Kw u 1P54FMI a když už se má podstoupit taková velkolepá akce, zdálo se mi, že přínos by mohl být i větší.
Takže opět slepá ulička a tentokrát mi něco říká, že jsem snad vyčerpal všechny možnosti a v ZIPPce žádné pořádné železné srdce bít nebude. Nová naděje vyhasla.