logotyp

Jak to celé začalo

Nikdy jsem se necítil jako motorkář, asi ani jako fanda dvoukol. Na jednu stranu asi proto, že jsem řidičák na "dospělou" motorku nějak nedodělal začal jsem v 17ti jako student s kamarádem se kterým jsme dělali kdysi papíry na 50ku, ale záhy jak už to v tom věku bývá se priority změnily a zájem o dvě kola vystřídal zájem poněkud jiný. Na druhou stranu ovšem nutno přiznat, že také proto, že ve mně motorky vzbuzovaly respekt což v tomto případě je kultivovanější název pro strach.

Všechno se změnilo, jak už to bývá zcela náhodou. Brouzdal jsem po netu a hledal jsem už nevím co a najednou jsem uviděl tuhle fotku. Neumím přesně popsat proč, ale nějak mně zaujala a tak jsem začal číst, co že to vlastně je za stroj. Nejsem sice z těch, co se rozhodují tak říkajíc zbrkle :), ale přiměřeně rečeno, po tomto prvním letmém setkání, se věci začaly rozbíhat velmi rychle.

Co to je? Kde to seženu?

Psalo se ZIPP PRO 50 novinka pro rok 2011, výrobce Polska. Říkám si to je zvláštní, že jsem o této značce nikdy neslyšel. Začal jsem pátrat po internetu a dohledal jsem dovozce motocyklů této Polské značky do Čech. Jednalo se o Ostravskou firmu DAGEN, která jak jsem se dozvěděl z jejich webu prodává barvy a motorky. Trochu mne sice překvapilo, že na stránkách nikde není IČ firmy, ale pořád lepší než kupovat někde v daleké Polsce. Na můj nesmělý dotaz zda by a zakolik by byla moje vysněná ZIPPka jsem dostal poměrně rychlou a kratkou ostrávskou odpóvěd :) a byl jsem odkázán na mého nejbližšího prodejce, jistého pana Kohouta z Vrutice v Čechách. 

Musím říct, že mne to potěšilo, protože představa, že pojedu po letech první jízdu na 50ce která je v záběhu (takže 45km v hodině) 400km z Ostravy domů do Čech mne trochu znepokojovala :). To jsem ještě nevěděl, že ZIPP ka má první garančku po 300km takže by to bylo spíš někam do Hradce pak otočka a spátky do Ostravy na garančku. Naštěstí dovozce toto všechno věděl a nedal mi k tomuto veselému kousku ani šanci.

Kohoutova Vrutce

Z komunikace s panem Kohoutem která byla také velmi úsečná jsem začal mít podezření, že asi nikdo z prodejců nevěří, že to opravdu chci koupit. Nicméně jsem obdržel cenu 28 800,- a slib, že k motorce dostanu navíc integrální helmu + rukavice a že se vše rozjede po zaplacení 2000,- zálohy. Ve Vrutici panoval čilý ruch čtyřkolky přijížděly a odjížděly, motory vrčely a vonělo to benzínem, zkrátka vypadalo to slibně a začal jsem mít pocit, že to asi dopadne :). Zaplatili jsme tedy zálohu, prohodili pár slov s paní Kohoutovou a rozjeli se vesele domů.

Čekání

tohle je asi na nákupech to nejhorší, když už se rozhodnete, že si něco koupíte, uděláte všechny potřebné kroky a nahradíte všechny logické proti těmi emocionálními pro, nechcete čekat. Ale musíme takže čekáme. Čekání jsem si zkracoval jak už to u mě bývá občasným checknutím informací o moto na internetu (kde toho tou dobou opravdu moc nebylo) a přemáýšlením kam všude se s novým členem rodiny vydáme. Týden uplynul a jedeme pro tóóóó.

Vrutice podruhé

Tak jsme tu zase. Zahodil jsme auto na štěrkovém parkovišti před prodejnou a odevzal jsem klíčky manželce. Zpátky už autem nepojedu (tedy aspoň doufám). Nesmělým krokem jsem se vyšplhal na rampu před prodejnou a vešel dovnitř. Stála hned za dveřmi a byla překrásná :), fakt nekecám, ten pocit za to stojí. Kupoval jsem jenom podle obrázků ale to není ono, musíte ji vidět naživo. Papírování a formality vynechám, podstatné snad jenom je, že jsme sena místě rozhodli pro povinné ručení od CPP které vypadalo opravdu hodně levně myslím pod dvě stovky a rovou jsme uzavřeli havarijní pojištění od stejné pojišťovny které bylo asi za 1400 na rok a bylo i proti krádeži. Pak následovalo předání, instruktáž (na co je které páčka a co se dělá když) a hurá na první jízdu.

Řazení, blikání, brzdění a benzínové prozření

Cesta z vrutice domů je cca 40Km, takže šance se ji naučit alepoň trochu ovládat. Ze začátku to bylo přesně jako krocení divokého koně, naštěstí jsem zůstal v sedle, ale spoustu lidí jsem nejspíš pobavil :). Manželka které jela předemnou (na moji GPS) vše pozorovala ve zpětném zrcátku a konstatovala, že kromě toho, že jsem pořád někam blikal a jel hrozně pomalu. Věřte mi mě to tak nepřipadlo, až do prvního většího kopce. Tam jsem poznal a nejen já, že kilowatty které nemáš neokecáš. jelo to fakt pomalu a snad jsem tam měl chvíli i jedničku. Auta mě objižděla z obou stran a nebylo to nic moc. S půllitrem, kterým mě v prodejně obdařili bych domů nemusel dojet, tak jsem zastavil asi po 10ti km u SHELLky a přemýšlel co tam naleju. S kopcem za zády, ale v čerstvé paměti jsem se rozhodl pro Sheel V Power 95 abych si užil ten "výkon". Mile mě to překvapilo, ale rozdíl byl opravdu výrazný. Nevím co za benzín jsem v prodejně vyfasoval, ale motorka se hned asi po kilometru značně oživila což jsem měl možnost ocenit hned na dalším táhlém kopci. Udělalo mi to radost a rozhodl jsem se, že u V Power už zůstanu.

Tak a je ze mě motorkář :)

01.07.2011 00:00 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek