Všechno se změnilo, jak už to bývá zcela náhodou. Brouzdal jsem po netu a hledal jsem už nevím co a najednou jsem uviděl tuhle fotku. Neumím přesně popsat proč, ale nějak mně zaujala a tak jsem začal číst, co že to vlastně je za stroj. Nejsem sice z těch, co se rozhodují tak říkajíc zbrkle :), ale přiměřeně rečeno, po tomto prvním letmém setkání, se věci začaly rozbíhat velmi rychle.
Co to je? Kde to seženu?
Psalo se ZIPP PRO 50 novinka pro rok 2011, výrobce Polska. Říkám si to je zvláštní, že jsem o této značce nikdy neslyšel. Začal jsem pátrat po internetu a dohledal jsem dovozce motocyklů této Polské značky do Čech. Jednalo se o Ostravskou firmu DAGEN, která jak jsem se dozvěděl z jejich webu prodává barvy a motorky. Trochu mne sice překvapilo, že na stránkách nikde není IČ firmy, ale pořád lepší než kupovat někde v daleké Polsce. Na můj nesmělý dotaz zda by a zakolik by byla moje vysněná ZIPPka jsem dostal poměrně rychlou a kratkou ostrávskou odpóvěd :) a byl jsem odkázán na mého nejbližšího prodejce, jistého pana Kohouta z Vrutice v Čechách.
Musím říct, že mne to potěšilo, protože představa, že pojedu po letech první jízdu na 50ce která je v záběhu (takže 45km v hodině) 400km z Ostravy domů do Čech mne trochu znepokojovala :). To jsem ještě nevěděl, že ZIPP ka má první garančku po 300km takže by to bylo spíš někam do Hradce pak otočka a spátky do Ostravy na garančku. Naštěstí dovozce toto všechno věděl a nedal mi k tomuto veselému kousku ani šanci.
Kohoutova Vrutce
Z komunikace s panem Kohoutem která byla také velmi úsečná jsem začal mít podezření, že asi nikdo z prodejců nevěří, že to opravdu chci koupit. Nicméně jsem obdržel cenu 28 800,- a slib, že k motorce dostanu navíc integrální helmu + rukavice a že se vše rozjede po zaplacení 2000,- zálohy. Ve Vrutici panoval čilý ruch čtyřkolky přijížděly a odjížděly, motory vrčely a vonělo to benzínem, zkrátka vypadalo to slibně a začal jsem mít pocit, že to asi dopadne :). Zaplatili jsme tedy zálohu, prohodili pár slov s paní Kohoutovou a rozjeli se vesele domů.
Čekání
tohle je asi na nákupech to nejhorší, když už se rozhodnete, že si něco koupíte, uděláte všechny potřebné kroky a nahradíte všechny logické proti těmi emocionálními pro, nechcete čekat. Ale musíme takže čekáme. Čekání jsem si zkracoval jak už to u mě bývá občasným checknutím informací o moto na internetu (kde toho tou dobou opravdu moc nebylo) a přemáýšlením kam všude se s novým členem rodiny vydáme. Týden uplynul a jedeme pro tóóóó.
Vrutice podruhé
Tak jsme tu zase. Zahodil jsme auto na štěrkovém parkovišti před prodejnou a odevzal jsem klíčky manželce. Zpátky už autem nepojedu (tedy aspoň doufám). Nesmělým krokem jsem se vyšplhal na rampu před prodejnou a vešel dovnitř. Stála hned za dveřmi a byla překrásná :), fakt nekecám, ten pocit za to stojí. Kupoval jsem jenom podle obrázků ale to není ono, musíte ji vidět naživo. Papírování a formality vynechám, podstatné snad jenom je, že jsme sena místě rozhodli pro povinné ručení od CPP které vypadalo opravdu hodně levně myslím pod dvě stovky a rovou jsme uzavřeli havarijní pojištění od stejné pojišťovny které bylo asi za 1400 na rok a bylo i proti krádeži. Pak následovalo předání, instruktáž (na co je které páčka a co se dělá když) a hurá na první jízdu.
Řazení, blikání, brzdění a benzínové prozření
Cesta z vrutice domů je cca 40Km, takže šance se ji naučit alepoň trochu ovládat. Ze začátku to bylo přesně jako krocení divokého koně, naštěstí jsem zůstal v sedle, ale spoustu lidí jsem nejspíš pobavil :). Manželka které jela předemnou (na moji GPS) vše pozorovala ve zpětném zrcátku a konstatovala, že kromě toho, že jsem pořád někam blikal a jel hrozně pomalu. Věřte mi mě to tak nepřipadlo, až do prvního většího kopce. Tam jsem poznal a nejen já, že kilowatty které nemáš neokecáš. jelo to fakt pomalu a snad jsem tam měl chvíli i jedničku. Auta mě objižděla z obou stran a nebylo to nic moc. S půllitrem, kterým mě v prodejně obdařili bych domů nemusel dojet, tak jsem zastavil asi po 10ti km u SHELLky a přemýšlel co tam naleju. S kopcem za zády, ale v čerstvé paměti jsem se rozhodl pro Sheel V Power 95 abych si užil ten "výkon". Mile mě to překvapilo, ale rozdíl byl opravdu výrazný. Nevím co za benzín jsem v prodejně vyfasoval, ale motorka se hned asi po kilometru značně oživila což jsem měl možnost ocenit hned na dalším táhlém kopci. Udělalo mi to radost a rozhodl jsem se, že u V Power už zůstanu.
Tak a je ze mě motorkář :)