logotyp

Konečně to pořádně řadí :)

Mám najeto na novém motoru asi 700km a problémy s podřazováním trvaly až do dneška. Přitom řešení bylo prosté a logické, SPOJKA.

Dneska (pátek) odpoledne jsem kouknul na předpověď a o víkendu má zase pršet. Takže pokud se má udát nějaký výlet, tak to musí být dnes. Rychle jsem tedy natáhl kombinézu a vyrazil na menší projížďku. Motorka by měla kromě zatím napůl-funkčního dobíjení šlapat jako hodinky, tak uvidíme.

Vyrazil jsem známou cestou k Mělníku a nijak jsem ji nešetřil. Do Mělníka jsem dorazil vcelku záhy a vydal se směrem na Kokořín kde jsou pěkné zatáčky a je to taková malá zdejší motorkářská výletní trasa. Asi 10km za Mělníkem ovšem mám pocit, že mi spojka trochu zabírá a špatně (i na to co jsem so zvykl) tam padají kvalty. S laděním spojky mám už svoje zažito a nakonec se mi ji podařilo jakž takž zprovoznit (zkrácením lanka) ovšem páčka spojky teď na motoru chodí až úplně na doraz. Subjektivně bych řekl, že co motor mám, spojka vypíná čím dál hlouběji a zkrácením lanka jsem se dostal do bodu kdy už není kam spojku utahovat.

Zastavil jsem a po krátkém ohledání jsem pojal podezření, jestli se mi páčka na které je upevněné lanko neprotáčí na své ose. Protože stav se poměrně rychle začal zhoršovat otočil jsem na cestu k domovu. Inu další výlet překažený v půlce závadou, to zamrzí :/. Než jsem dojel zpátky do Mělníka, tak jsem vypozoroval, že když spojku vymáčknu tak chvíli drží, ale za pár sekund se motor postupně dostává do záběru. V Mělníku pak spojka definitivně vypověděla službu a už jsem tam musel kopat kvalty s mezi-plynem (podřazování samozřejmě vůbec nic (max. někdy z čtyřky na trojku), ale naštěstí mám to proklínané řazení dolů a dokola tak snad to dojedu :).

Cesta z Mělníka je poměrně přímá a řadit je třeba v podstatě minimálně. Hned jak jsem dorazil domů a nechal stroj trochu vychladnout pustil jsem se do rozebírání bočního krytu spojky jestli tam něco neuvidím. Pod víčkem je pákový mechanizmus který převádí rotační sílu z páčky lanka na vodorovný pohyb který zasouvá osu spojky přes gufero do karteru motoru (co se děje v karteru nevím,snad ani vědět nechci a doufám, že mi to zůstane alespoň ještě nějakou chvíli utajeno :). Na první pohled je jasné, že tady vše funguje jak má a páčka se na ose neprotáčí, problém bude tedy asi někde jinde. Na páce, je štelovací červík (jak je vidět na fotkách) který je zašroubovaný úplně na kraji, takže je možno ho ještě více zašroubovat a osu by to mohlo zatlačit hlouběji do karteru (pokud už není nadoraz). Po rozebrání mechanizmu jsem zkoušel ručně zatlačit osu do motoru kam až to šlo, odpor byl celkem malý a osa se zarazila zhruba zarovnaná s guferem a dál ani ťuk. Zkusil jsem ještě se zařazeným kvaltem jestli spojka v této "zamáčknuté" poloze vypíná a bohužel ani náznakem, což mně přiznám se dost znepokojilo. Hlavou se mi začaly honit představy o půlení motoru a ulomeném, nebo ohnutém něčem někde u spojky, ale ještě než jsem nechal paniku výrazně rozjet, zkusil jsem ještě posunout štelovací šroub co to udělá.

BINGO, zdá se, že k zasunutí osy do karteru je třeba mnohem větší síla než se dá rozumně vyvinout tlakem rukou přímo na osu a po posunutí štelovacího šroubu spojka začala vypínat. Udělal jsem ještě pár pokusů s nastavením šroubu a nakonec jsem ho nechal cca na polovině vzdálenosti, zajistil kontra matkou a vyzkoušel jak jde řazení. A tady máme happyend celého příběhu, spojka vypíná výrazně ochotněji a při vymáčknuté spojce funguje na motoru řazení i podřazování jedna báseň. Jen škoda, že mně to nenapadlo dříve, mohl jsem si těch minulých 700km mnohem více užít. Tak se těším na nějakou další jízdu, kdy budu moct řazení pořádně vyzkoušet. Tentokrát tedy tedy závada nebyla až tak přičiněním soudruhů, ale čistě mezi řídítky a sedadlem :).

Soudruhům se tímto omlouvám za všechny moje nadávky na zk.....é řazení. Ale i tak, mohli to rovnou v manufaktůře nastavit lépe ;).

04.05.2012 20:21 Radek (admin)

Alba uživatelů

Belgarda 2021/2022

alba

Vybrané články:

YAMAHA TT600S „Belgarda“

Projekt stavby endura pro radost na rámu YAMAHA TT600S

Africa Twin, přípravy na cestu

Přípravy na enduro výjez do Albánie

Projekt YAMAHA XT600 „Beast“

Projekt stavby nekompromisního endura z dílů co dům dal. Povedlo se to? No to si pište ;).

Legenda je doma :)

Hledá se nemocný kus za rozumný peníz. Pouze první generace s tachometrem do obludných 220mil

Nevyhnutelné

Dávno vím, že to není o tom, jestli budu mít doma Hayabusu, jediná otázka je kdy to bude a která to bude :).

XT600 2kf Phoenix

Curriculum vitae of Phoenix :)

Bábovka 2017

opičí sraz u Ivana po deváté

YAMAHA XT600

O mých Yamahách XT600

HONDA Africa Twin

a dream come true

Dominátor vajíčkový test

Dominátor se stal velmi rychle mojí oblíbenou motorkou

HONDA NX 650 Dominátor

Moje první cestovní enduro. Ročník 1988

Když se řekne tlumič...

Repase tlumiče WP z KTM 80 MX 1986

Neposrat se!

aneb, jak se z prodlouženého víkendu v Rakousku v pěti lidech, stane nezapomenutelný týden jen ve dvou v Rakousku, Slovinsku a Itálii.

CH.M.B. Special Parts

Vývoj speciálních dílů pro custom úpravy motocyklů

KTM 125 čtyřtakt? Blbej nápad!

Povídání o mojí ''nové'' krosce

500 kilometrů v sedle

Příběh o opičím hrdinovi se šťastným koncem.

Motoemotion 2014 na Opicích

V sobotu se pár z nás vydalo na motorkářskou akci na Máchovo jezero.

Seriózní ohlédnutí účastníka za akcí - Kovbojovo Motoranch 2013

Hned v záhlaví prozradím, že má reportáž si klade dva velké cíle.

Lešanské blátobraní

A pak že se v zimě nejezdí :)

„P“ jako PITbike

Pochmurné počasí přináší prostor pro pochybnou poezii :)

Páteční krosení

Blatník mám, tak jdu jezdit. Počasí moc příjemné, tak jsem toho dneska najezdil docela dost.

Pitem do města, aneb (doma to nezkoušejte :)

Tak jsem jel s Pitbajkem na poštu, do nedalekého městečka. Přirozeně jsme nejel po silnici, ale po přilehlých polních cestách, poli lese a všem možném, co mi přišlo do cesty. Ramenu zákona jsem však neunikl.

Další upgrade motoru CH.M.B. 01 OHC :)

Více po registraci v sekci pro registrované

CH.M.B. 01 projížďka do Loun a na Ranou

Je pondělí odpoledne a je docela pěkně, takže kam se vydáme?

CH.M.B. 01 první delší cesta 620km, výlet na Jižní Moravu

Když jsem vyjížděl, měl motor něco málo přes 300km...

Kokořínsko

Dneska byl výlet ve znamení slunce, přírody, zatáček a plného plynu :)

24.7.2011 hora Milešovka 867m n. m.

Výlet na Milešovku byl naplánovaný na popoledni, ale jak už to u nás bývá, než jsme se vykydlili, tak byl skoro večer. Cesta byla příjemná, v dálce jsme viděli hrad Hazemburk, který jsem navštívili na jednom z předchozích motovýletů
HOME
home

Created by © 2019 - 2024ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek